یکی از فعالان موضوع فلسطین از رهبر انقلاب نقل می‌کرد که گفته بودند فرهنگ‌سازی کنید که مردم خود را مقید بدانند هر روز برای فلسطین یکی کار انجام دهند.

از وقتی این جمله را شنیدم٬ بارها فکر کردم که چه کارهایی می‌توان به صورت روزانه درباره فلسطین انجام داد. بعضی از آنها را لیست کرده‌ام که اگر در قالب‌های کلیشه‌ای نباشد خوب است:

۱- اخبار فلسطین را بخوانیم و آن‌ها را پیگیری کنیم.

۲- از کتاب‌های درباره فلسطین چیزهایی بخوانیم.

۳- سعی کنیم شبها مرتبط با موضوع فلسطین را بدانیم و هرجا مطرح شد از حقوق مردم مظلوم فلسطین دفاع کنیم (مثلا شبهه چراغی که به خانه رواست یا فروش زمین‌های فلسطینیان به صهیونیست‌ها)

۴- در مورد فلسطین با دوستان و خانواده خود صحبت کنیم و نگذاریم این موضوع فراموش شود. (حتی اگر شده با بازنشر یک مطلب در شبکه‌های اجتماعی)

۵- برای مردم فلسطین و آزادی قدس دعا کنیم و به نیت آزادی قدس صدقه بدهیم.

۶- درباره فلسطین در فضای مجازی بنویسیم. سایت یا وبلاگ یا نشریه ای برای موضوع فلسطین راه بیندازیم یا در رسانه‌هایی که می‌توانیم درباره فلسطین مطلب بنویسیم.

۷- سعی کنیم کالاها و شرکت‌هایی که به رژیم صهیونیستی کمک می‌کنند را بایکوت کنیم و سعی کنیم جایگزین‌های آن را به دوستان خود معرفی کنیم. (چه اشکالی دارد به جای کوکاکولای صهیونیستی زمزم بخوریم و به جای شکلات کیت‌کت (نستله) شیرین عسل؟)

۸- پرچم٬ نقشه یا نمادهای فلسطینی را در خانه یا محل کار خود داشته باشیم و آن را تبلیغ کنیم.

۹- اگر توانایی دارید کار هنری (مثلا گرافیکی) برای فلسطین بزنید.
و ...

شما هم پیشنهاد دهید!