پايگاه خبري تحليلي «پارس»- یک داعشی فرانسوی با گلایه از کار نکردن آیپدش در سوریه و عراق، خواستار بازگشت به خانه شد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، روزنامه "لوفیگارو" چاپ فرانسه مطلبی درباره نامه ها و پیام های شماری از داعشی های فرانسوی در سوریه و عراق به والدینشان که نشانه یاس و ناامیدی آنها از شرایط موجود است، منتشر کرد. 

برخی از آنان به دنبال راهی برای بازگشت به کشورشان هستند. برخی گفتند به جای شرکت در "نبردی قهرمانانه"، مانند سگ با آنها رفتار می شود. برخی نیز می خواهند بازگردند چون هیچ کاری جز توزیع لباس، مواد غذایی و انتقال اجساد از صحنه نبرد انجام نمی دهند.  

از همه مهمتر، یکی از آنها بود که نوشت:" آیپدم اینجا کار نمی کند، می خواهم به خانه برگردم، اینجا مانند فرانسه وسایل رفاهی یافت نمی شود."

دیگری نوشت، "می خواهند مرا به جنگ اعزام کنند در حالی که من اصلا نمی دانم چگونه بجنگم".

وکلای خانواده های تروریست های داعشی به نیابت از خانواده های آنان می کوشند تا ضمن تماس با پلیس مبارزه با تروریسم، مدیریت امنیت داخلی و دفتر "برنار کازنیف" وزیر کشور فرانسه ، دولت پاریس را به موافقت با بازگشت 376 تبعه فرانسه به کشور متقاعد نمایند.  

همچنین 100 داعشی تاکنون به فرانسه بازگشته اند که 76 نفر از آنان زندانی شده اند.

پیام های ارسالی از سوی شماری از داعشی های فرانسه در سوریه و عراق حاکیست که آنان از سرمای شدید شکایت داشته و از خطر مرگ یا زخمی شدن به خاطر ناآشنایی با فنون نبرد نگرانند.