پايگاه خبري تحليلي «پارس»- فشار رژيم صهيونيستي بر برخي از پزشكان آذربايجاني، بيماران اين كشور را دچار مشكلات جدي درماني كرده است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، بر اساس فشارهاي و تهديدهاي لابي شكل گرفته صهيونيستي بر پزشكان كشور آذربايجان، تعدادى از پزشكان جمهورى آذربايجان با ارايه پيشنهادى به دولت آن كشور، خواستار ايجاد سيستم بيمه‏اى منسجم و مقبولى شده‏اند تا هزينه درمان در كشورشان پايين آمده و مانع از تردد بيماران آذرى به جمهوري اسلامي ايران شوند.

اين گروه از پزشكان كشور آذربايجان براي توجيه خود در جلوگيري از ورود بيماران به ايران بر كمتر بودن هزينه هاي درمان در ايران اشاره كرده و مدعي شده اند پزشكان ايرانى اصول به‏روز و پذيرفته‏ شده پزشكى را رعايت نمي كنند داروهاى منع‏شده را تجويز مي كنند و براي اين ادعاي خود به برخي نسخ پزشكان ايراني اشاره و حتي در رسانه هاي خود آن را منتشر كرده اند تا از اين طريق، توان پزشكي ايران را زير سوال ببرند.

لازم به ذكر است سالانه تعداد قابل توجهي از اتباع آذرى براى درمان به جمهوري اسلامي ايران مراجعه مى‏كنند.

البته چندي قبل تعدادى از پزشكان آذربايجان در اعتراض به رفتار مناسب گروه تحت فشار لابي صهيونيست و همچنين سخت گيري هاي دولت در ممانعت از تردد اتباع آذرى براى درمان به ايران، ساعاتي را در يكي از بيمارستانهاي كشور آذربايجان، اعتصاب كرده بودند ليكن جريان غالب رسانه اي و سازمان هاي آذري با لابي صهيونيست، همراهي نشان مي دهد كه حاكي از سياست ايران‏ستيزى برخى افراد و سياستمداران اين كشور بوده و اين افراد علاقه‏اى به گسترش روابط ميان دولت و مردم دو كشور ندارند.

لازم است معاونت جديد برون مرزي صدا و سيما و همچنين سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي و ساير گروهاي غير دولتي فعال در كشور آذربايجان، اقدامات لازم را براي پاسخ به هجمه سنگين رسانه اي دولت آذربايجان داشته باشند.

در اين زمينه شبكه هاي برون مرزي سازمان صدا و سيما مي توانند با انعكاس توانمندي بالاي پزشكان ايراني، درمان بيماري هاي صعب العلاج و.. گامهاي اساسي بردارند.