یک نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به سوابق، توانمندی و تجربه فرهادی وزیر پیشنهادی علوم، گفت که مجلس با رای بالایی، او را به عنوان وزیر علوم انتخاب خواهد کرد.

به گزارش پارس ، محسن بیگلری در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن ارزیابی مثبت از فضای مجلس نسبت به گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت علوم، اظهار کرد: آقای فرهادی نسبت به گزینه‌های قبلی رزومه قوی‌تر و سوابق بهتری دارد و قابل دفاع‌تر است. ایشان سابقه وزارت علوم در دهه ۶۰ و وزارت بهداشت در دهه ۷۰ را دارد و من معتقدم تجربه ایشان ضامن تداوم رشد علمی در کشور خواهد بود.

وی با بیان اینکه فرهادی توانمندی و تجربه لازم را دارد و از چهره‌های خوش‌نام انقلاب است، افزود: به اعتقاد من آقای فرهادی فردی دانشمند و گزینه‌ای جامع و کامل برای وزارت علوم است و مطمئنم با توجه به فضای مثبتی که در مجلس وجود دارد رای لازم را برای وزارت علوم خواهد آورد.

نماینده مردم سقز و بانه با اشاره به سابقه ریاست خود در دانشگاه فنی و حرفه‌ای سنندج، اضافه کرد: من با بسیاری از وزرا کار کرده‌ام اما رزومه و سابقه آقای فرهادی حتی از وزرای قبلی قوی‌تر است و ان‌شاءالله حضور ایشان در وزارت علوم باعث رشد و توسعه علمی کشور می‌شود.

بیگلری با بیان اینکه تاکنون مخالفت زیادی در مورد فرهادی در مجلس وجود نداشته، اظهار کرد: من مطمئنم آقای فرهادی با رای خوبی به عنوان وزیر انتخاب می‌شود.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه برخی می‌خواستند القا کنند که بین مجلس و دولت اختلاف و تقابل وجود دارد، تصریح کرد: رای نیاوردن گزینه‌های قبلی به معنی تقابل بین دولت و مجلس نیست. همچنان‌که در اوایل کار دولت کابینه آقای روحانی اکثرا از مجلس رای اعتماد بالایی گرفتند و میانگین رای اعتماد به وزرای ایشان با دولت‌های قبل قابل مقایسه نیست.

وی در پایان با اشاره به تاکید روسای سه قوه بر حاکم شدن روابط حسنه بین سه قوه و پرهیز از اختلاف و تفرقه، گفت که با رای اعتماد مجلس به فرهادی به عنوان گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت علوم، روابط دولت و مجلس نیز همچنان مستحکم خواهد ماند.