به گزارش پارس،حجت‌‌الاسلام محمد موسوی‌سجاسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به سابقه مدیریت اجرایی محمد فرهادی به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت علوم اظهار کرد: عده‌ای از نمایندگان مجلس هم با وی سابقه همکاری دارند و این شناخت مسیر جلب رأی اعتماد را برای وی تسهیل می‌کند.
 
وی نداشتن حاشیه را از دلایلی عنوان کرد که به رأی آوردن وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری کمک می‌کند.
 
نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی سلیم نفس بودن را از شاخص‌های محمد فرهادی دانست و تصریح کرد: به نظر می‌رسد جمیع این شاخصه‌ها منجر به نگاه مثبت نمایندگان مجلس به این وزیر پیشنهادی شده و رأی آوردن وی را آسان می‌کند.
 
این مسئول به حساسیت موجود در دانشگاه‌ها اشاره و تاکید کرد: توجه دشمن برای ایجاد ناآرامی و اغتشاش در دانشگاه‌ها است بنابراین مدیریت این مجموعه باید تنش را از آن دور کند.
 
موسوی‌سجاسی بر پرهیز مدیریت دانشگاه‌‌ها از ورود به بحث‌های سیاسی و مچ‌گیری‌های موجود در این عرصه اشاره کرد و افزود: آرام بودن دانشگاه‌ها به ارتقای علمی آنها کمک می‌کند.
 
وی با تمجید از عملکرد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نحوه اداره زیرمجموعه خود ادامه داد: سایر وزرا از جمله وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم باید از این شیوه استفاده کرده و گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشند.
 
نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتفاقات روی داده بین مجلس و دولت طی چند وقت اخیر اظهار کرد: مجلس بنای همکاری با دولت را دارد و هر چه قدر این همکاری و خدمت به مردم افزایش یابد منجر به خرسندی نمایندگان می‌شود.
 
موسوی‌سجاسی با اشاره به اینکه خیلی‌ها در زبان حرف از اطاعت از فرامین رهبری می‌زنند، ابراز امیدواری کرد، این اطاعت در عمل هم انجام شود و مراکز دانشگاهی بر اساس فرامین مقام معظم رهبری اداره شود.