به گزارش پارس روزنامه رسالت نوشت: با مروری بر رفتارشناسی برخی مدیران ارشد دولت و با کنار هم گذاشتن موضع‌گیری‌های آنان که در رسانه‌ها و افکار عمومی بازتاب می‌یابد، این موضوع به ذهن متبادر می‌شود که گویی قرار است «مسئله‌سازی برای افکار عمومی» به نحوی جدی دنبال شود هر روز یا هر هفته یک مسئله ذهنی و فکری برای مردم ایجاد شود تا آن مسئله‌هایی که باید مغفول شوند، چندان در عرصه عمومی جامعه مطرح نشوند... برای این موضوع می‌توان شاهد مثال‌های متعددی ارائه کرد. وجود جمع زیادی از چهره‌های امنیتی و رسانه‌ای در دولت یازدهم زمینه قابل توجهی از طراحی «عملیات روانی» در جامعه و اقدامات رسانه‌ای و تخریبی علیه گروه‌های سیاسی منتقد دولت فراهم کرده است.
این روزنامه می‌افزاید: متاسفانه برخی مشاوران رئیس‌جمهور و طراحان «مسئله»‌های خبری و رسانه‌ای برای افکار عمومی به گونه‌ای عمل می‌کنند که نه اعتقادی به «تعامل» دارند و نه مروج «اعتدال» هستند. در دولتی که با گفتمان اعتدال و تدبیر بر سر کار آمده، ظاهرا تنها قرار است با تدابیری برای عملیات روانی ذهن مردم از مسائل بسیار مهمی چون تورم، بیکاری، رکود اقتصادی، اعتیاد، قاچاق، طلاق، فساد و فحشا، رانت‌خواری، بی‌تحرکی دولت و کابینه، موضوع کاهش جمعیت، ابهام در پرونده هسته‌ای، آلودگی هوا، سبد کالا و... به طور کامل منحرف شود. ناتوانی دولت در عبور از رکود اقتصادی و تداوم فشارهای معیشتی به اقشار جامعه بر هیچ‌کس پوشیده نیست.
نویسنده خاطرنشان می‌کند: در حالی که دغدغه‌های اصلی مردم و جامعه حول معضلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی متمرکز شده و فشارهای روحی و جسمی بسیار زیادی از همین ناحیه متوجه ایشان می‌شود، مسئله‌سازی دولتمردان و رسانه‌های وابسته به آنها بیشتر متوجه موضوعاتی دست‌چندم است. واضح است که در چنین فضایی نه نخبگان و نه افکار عمومی فرصتی برای تامل و مطالبه‌گری در باب مسائل اصلی جامعه پیدا نمی‌کند. مسئله‌سازی برای افکار عمومی ما هر چند ممکن است در کوتاه‌مدت اذهان را درگیر سازد اما در بلندمدت مردم ما و توده‌های جامعه آنگاه که مجال ارزیابی و قضاوت فرا برسد از منظری کلان به موضوعات خواهند نگریست و تصمیم‌سازی خواهند کرد.
مع‌الاسف هنوز برخی از سیاسیون، مردم ما و روحیات ایشان را به درستی نشناخته‌اند. از دیگر سو «بازی رسانه‌ای دولت» ظاهرا متمرکز به حیطه مجلس و نمایندگان شده است. این بازی حلقه‌هایی نظیر معرفی افرادی مرتبط با جریان فتنه که مجلس به ایشان رای ندهد و اعلام و القای اینکه دولت و مجلس در حال تعارض و تقابل هستند را دربر خواهد داشت.