به گزارش پارس وبسایت امید دراین‌باره با اشاره به تیترهای کیهان و وطن امروز که متضمن پرسشگری از علت آلودگی هوا با وجود واردات بنزین است، مدعی شد روزنامه‌های اصولگرا از آلودگی هوا خوشحالند! این سایت نزدیک به بنیاد امید ایرانیان (عارف) نوشت: روزنامه‌های اصولگرا به هر دری می‌زنند تا بهانه‌ای علیه دولت اعتدال پیدا کنند و به هر طریق عوامل بنزین‌های آلوده را تبرئه کنند.
این روزنامه و برخی رسانه‌ها همسو عمدا از پاسخ به یک سوال کاملا روشن طفره می‌روند و آن اینکه اگر ادعا می‌شد «بنزین تولید داخل علت آلودگی هواست و با واردات بنزین این مسئله حل می‌شود» چرا پس از واردات بنزین آلودگی هوا از بین نرفت هر چند که بنزین تولید داخل اساسا در تهران توزیع نشده بود.
وطن‌امروز 2 روز پیش با انتشار تصویر آلودگی هوا تیتر زده بود: سلام خانم ابتکار!
از سوی دیگر بسیاری از رسانه‌های اصلاح‌طلب که در سال‌های اخیر همواره در قبال مسائل اجتماعی خود را مدعی‌العموم دانسته و انتقادات تند و تیزی را در زمینه بی‌توجهی به حقوق مردم مطرح می‌کردند، این روزها نسبت به وضعیت آلودگی هوا، روزه سکوت گرفته‌اند.
به گزارش دانا، محمد رستگاری معاون نظارت و پایش محیط‌زیست استان تهران از قرار گرفتن شهر تهران در وضعیت هشدار خبر داد و گفت: براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش‌آلودگی هوا شاخص کیفیت هوا در وضعیت ناسالم می‌باشد. اما این هشدار گویا برای رسانه‌های اصلاح‌طلب شبیه به یک خبر عادی جلوه کرد که در هیچ یک از این روزنامه‌ها و رسانه‌ها، خبری درباره وضعیت آلودگی هوا منتشر نشده است. 
دولت یازدهم نیز همچون رسانه‌های حامی خود نسبت به وضعیت آلودگی هوا بی‌توجه بوده و نه تنها جلسه‌ای در دولت برای بررسی وضعیت هوا تشکیل نشد، بلکه مسئولان مربوطه نیز در واکنش به این ماجرا تنها سکوت اختیار کردند.