به گزارش پارس به نقل از فارس، خبرگزاری ریانووستی طی گزارشی در نسخه فرانسه‌زبان خود به اشاره به شکست دموکرات‌ها در انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا، از مواجهه آمریکا با دوگانگی قدرت خبر داد.

خبرگزاری ریانووستی طی گزارشی در نسخه فرانسوی خود به قلم «والنتین زورین» نوشت: حزب دموکرات آمریکا به ریاست «باراک اوباما» رئیس‌جمهور این کشور در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا که ۴ نوامبر در این کشور برگزار شد، شکست دردناکی را متحمل شدند و به ادامه حیات خود به عنوان حزب حاکم واقعی این کشور پایان دادند.

این گزارش افزود: آمریکا هم‌اکنون با دوگانگی قدرت مواجه است: رئیس‌جمهور دموکرات در برابر کنگره جمهوری‌خواه؛ و این چیزی است که واشنگتن از مدت‌ها پیش با آن روبرو نبوده است. اوباما با استفاده از اصطلاحات سیاسی آمریکایی خود را به یک «اردک لنگ» (lame duck) تبدیل کرده است. وی طی دو سال آینده ریاست جمهوری خود محدود خواهد شد و خود را از بودن در اوج قدرت که قانون اساسی به او اعطا کرده بود، محروم خواهد یافت و اداره کنگره شامل مجلس نمایندگان و مجلس سنای آمریکا به دست اکثریت جمهوری‌خواه خواهد افتاد و اغلب مدیران و اداره‌کنندگان کشور از جمهوری‌خواهان خواهند بود که این شکست تمامی استراتژی‌های سیاسی شش ساله اوباما به عنوان چهل و چهارمین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا را به تصویر می‌کشد.

این گزارش در ادامه تصریح کرد: بدهی عمومی بی‌سابقه ۱۷ هزار میلیارد دلاری آمریکا هم‌اینک چون باری بر دوش شهروندان این کشور سنگینی می‌کند و این تنها مختص امروز نیست بلکه به عقیده کارشناسان و متخصصان این بار سنگین طی دو تا سه نسل آینده نیز همین عواقب و پیامدها را برای آمریکایی‌ها خواهد داشت و این خروجی سیاست ملی دولت اوباماست.