به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ وی با اشاره به اینکه در تارنمای نمایندگی ایران در سازمان ملل نوشته شده است؛ «غلامحسین دهقان سفیر و سرپرست موقت هیئت ایرانی در سازمان ملل» افزود: احتمال دارد آقای دهقان به عنوان سفیر و نماینده دائم ایران در این سازمان معرفی شود ولی این روش خوبی نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: ایران باید برحقوق خود پافشاری کند و در مقابل آمریکا ضعف نشان ندهد.

وی تصریح کرد: از آنجایی که پرونده معرفی نماینده ایران در سازمان ملل از طریق مجامع بین المللی پیگیری می‌شود و اینکه مجمع عمومی ارتباطی با آمریکا ندارد، لذا باید بر حقوق خود پافشاری کنیم.

جوکار خاطرنشان کرد: معرفی آقای دهقان به عنوان سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل از لحاظ دیپلماتیک و عرف سیاسی عقب نشینی در مقابل آمریکا بوده و این موضوع برای ما ضعف است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: ما موضوع را از طریق وزارت امور خارجه پیگیری خواهیم کرد.

موضوع از آنجایی قابل تامل است که ۹ ماه پیش پس از پایان ماموریت محمد خزاعی به عنوان سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل، دولت یازدهم حمید ابوطالبی را به عنوان سفیر و نماینده جدید ایران در سازمان ملل معرفی کردند، اما آمریکا با کارشکنی و بهانه‌های واهی مانع از صدور ویزا به ابوطالبی شد.

پس از این ماجرا بود که دولت، مجلس و نمایندگان به پافشاری به حقوق خود اصرار و دولت را از عقب نشینی نهی کردند.

اخیرا در تارنمای نمایندگی ایران در سازمان ملل از غلامحسین دهقان به عنوان سفیر و سرپرست موقت نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل نام برده شده است و این احتمال وجود دارد که وی در فضای خاموش به عنوان سفیر جدید ایران در سازمان ملل معرفی شود.