به گزارش پارس به نقل از ایلنا ؛  غلامعلی حداد عادل، ضمن تاکید بر این نکته که ایران هیچ‌گاه گزارشات آژانس اتمی را بی‌طرفانه ندیده است، گفت: این گزارشات همواره دو پهلو و مجهول عنوان شده است. آقای آمانو در تدوین این گزارشات هیچ‌گاه صراحتا اظهار نظر نکرده که مشخص شود رفتار ایران را تایید و یا رد به معنای واقعی می‌کند. در این گزارشات از یک طرف اعلام می‌دارد که ایران همکاری دارد و از یک طرف مدعی می‌شود که از ایران توقع همکاری بیشتری داریم.

به گفتهٔ این نماینده تهران، آژانس اتمی مانند دیگر نهادهای بین اللمی بازیچه دست قدرت‌های جهانی است. با این وجود تلاش ایران بر آن است تا حقانیت خود را سر میز مذاکره و با مقاومت مردم اثبات کند.

رییس فراکسیون اصولگرایان همچنین در پاسخ به تلاش اقلیت مجلس برای استیضاح وزیر ارشاد، افزود: من یک سری حرف‌ها در این زمینه شنیده‌ام ولی اجازه بدهید تا فعلا اظهار نظری در این مورد صورت نگیرد تا اگر اختلافی نیز بین نمایندگان و وزار وجود دارد در درجه اول از راه ساده تری چون مذاکره و نشست برطرف شود.

وی در پاسخ به این سوال که به گفته برخی نمایندگان در جلسه علنی روز یکشنبه نامه نگاری‌هایی بین اعضای جبهه پایداری و او در جهت نشر مستنداتی علیه وزیر ارشاد رد و بدل شده است نیز تاکید کرد: بیشتر این رفت و آمد‌ها مربوط به احولپرسی از من بود. از آنجایی که مجلس حدود یک هفته تعطیل بود یک سری حرف‌ها در سینه‌ها مانده بود که باید طرح می‌شدند.

حداد عادل همچنین با حمایت از طرح حمایت آمران به معروف و ناهیان از منکر، تصریح کرد: عده‌ای هموراه به دنبال بهانه برای تخریب چهره برخی نهاد‌ها چون بسیج مستضعفین هستند که در طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر نیز دیده می‌شود. به تعبیری اگر چنین طرحی هم وجود نداشت باز هم این افراد بهانه‌ای داشتند تا بسیجیان دلسوز کشور را مورد هجمه قرار دهند. در حالی که این دلسوزان گناهی مرتکب نشده‌اند.

نماینده مردم تهران همچنین در پاسخ به این سوال که چرا همچنان برخی رسانه‌های تندروی اصولگرایی مذاکرات هسته‌ای را به عنوان یک منفعت مشترک ملی تحریف می‌کنند، افزود: در دفاع از منافع ملی منظور آن نیست که هشدار ندهیم. آن رسانه‌هایی که ابراز نگرانی می‌کنند در چارچوب منافع ملی قدم بر می‌دارند وگرنه کسی قصد بر هم زدن مذاکرات و اختلال در آن را ندارد. با این تفاوت که مذاکرات یک گفت‌و‌گوی خطیر با دشمنی است که هیچگاه به آن اعتمادی وجود نداشته و به قول خودشان جا دارد تا دلواپس باشند.

حداد عادل همچنین در واکنش به نصب کاریکاتور توهین آمیز برخی وزرای دولت چون علی جنتی و بیژن زنگنه در غرفه یکی از رسانه‌های اصولگرای مستقر در نمایشگاه مطبوعات هشدار داد: نشر کاریکاتور افراد مشروط به آنکه حامل توهین به افراد نشود بلامانع است. اما در صورتی که این کاریکاتور‌ها به معنای توهین به مسئولان باشد محکوم و باید با آن برخورد شود.