به گزارش پارس این روزنامه انگلیسی نوشت: اوباما در سال 2012 به اولین رئيس‌جمهور دموکرات از زمان «فرانکلین روزولت» تبدیل شد که در دو انتخابات متوالی حائز اکثریت آراء شد. اما با گذشت کمتر از دو سال، او به لحاظ سیاسی مطرود به نظر می‌رسد. تنزل میزان محبوبیت یکی از مشخصه‌‌‌های دور دوم ریاست‌جمهوری است اما در میان همه روسای جمهور دو دوره‌ای آمریکا از زمان جنگ دوم جهانی فقط جرج ‌بوش در این مرحله از ریاست جمهوری‌اش محبوبیت کمتری از اوباما در نظر مردم آمریکا داشت.
دیلی تلگراف با طرح این سوال که چگونه این تغییر موضع با چنین سرعتی روی داد؟ می‌نویسد: پاسخ به این سوال آسان نیست. اما عوامل اصلی عبارت است از اقتصاد بیمار آمریکا همراه با ضعف مدیریت یک سری بحرانهای داخلی و مرتبط با سیاست خارجی که ناکارآمدی شیوه رهبری رئیس‌جمهور را آشکار ساخته است. طبق برخی محاسبات، عموم آمریکایی‌ها باید دیدگاه به مراتب بهتری نسبت به رئیس‌جمهورشان داشته باشند. طی دوره تصدی اوباما ده میلیون فرصت شغلی به اقتصاد آمریکا افزوده شده است، بیکاری برای اولین بار از زمان بحران مالی به زیر شش درصد تنزل یافته است و عملکرد بازار بورس از هر زمانی بهتر است. اما بخش عظیمی از فرصتهای شغلی جدید کم درآمد یا نیمه وقت است و تعداد آمریکایی‌های شاغل یا جویای کار در پایین‌ترین سطح طی ‌37 سال قرار دارد.
دیلی تلگراف می‌افزاید: این امر حاکی از آن است که بسیاری از افرادی که شغل‌شان را از دست داده‌اند، دیگر به دنبال کار نیستند. در نتیجه، درآمد متوسط خانوار امروز همچنان پایین‌تر از سال 2008 است و 54 درصد آمریکایی‌ها هنوز تصور می‌کنند که وضعیت اقتصادشان همچنان بدتر می‌شود.
این روزنامه، با اشاره به ماجراهایی نظیر شکست در اوکراین خاطرنشان کرد: به طور سنتی سیاست خارجی عرصه‌ای است که روسای جمهور از بیشترین آزادی عمل برای به جا گذاشتن سابقه‌ای از خود برخوردارند و معمولا وقتیکه دستورکار داخلی‌شان دچار رکود می‌شود، توجه خود را بر سیاست خارجی متمرکز می‌کنند. اما این عرصه حتی منبع دردسرهای بیشتری برای اوباما بوده است. فرآیند به شدت کنترل شده تصمیم‌گیری در کاخ سفید بدین معنی است که دولت اوباما در برابر طیفی از بحرانهایی که به سرعت در حال گسترش‌اند، واکنش کندی دارد، چه ماجراجویی‌های نظامی پوتین در اوکراین باشد و چه تجاوزگری چین در دریای جنوب چین، سرازیر شدن سیل مهاجران غیرقانونی از آمریکای مرکزی با وعده عفو، پیدایش داعش در سوریه و عراق یا شیوع ابولا. برخی از رویدادها ریشه در سیاست‌های شکست خورده کاخ سفید دارند.