پايگاه خبري تحليلي «پارس»- سخنگوی مجلس شورای عربستان در حالی از اتخاذ تصمیم جدید در خصوص "کف زدن" در مجلس برای تایید مصوبات، نطق های نمایندگان و استقبال از میهمانان دفاع می‌کند که رأی‌گیری برای تصویب این شیوه، موجی از تمسخر را در میان کاربران شبکه های اجتماعی برانگیخته است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، دفاع محمد بن عبدالله المهنا، سخنگوی مجلس شورای سعودی، از کف زدن در مجلس بعد از آن صوت گرفت که این عمل با موجی از تمسخر در شبکه های اجتماعی روبرو شده است.

المهنا گفت: تصمیم برای کف زدن زیر سقف مجلس در قالب یک مصوبه نبود، بلکه پیشنهاد ناصر بن زيد بن داود از اعضای مجلس بود که در صحن علنی مطرح شد و جزء مفاد دستور کاری مجلس در آن جلسه نبود.

مجلس شورای عربستان در جلسه یکشنبه خود اجازه کف زدن در داخل مجلس را صادر کرد که با موجی از تمسخر در بین کاربران عربستانی در شبکه های اجتماعی در اینترنت مواجه شد و این کابران گفتند: نمایندگان در مجلس شورای سعودی به مسائلی می پردازند که اساسا ارتباطی با زندگی شهروندان ندارد.

المهنا در بیانیه خود افزود: هدف بن داود از ارایه این پیشنهاد استقبال از میهمانان مجلس در جریان حضور آنها در جلسات و استقبال از نتایج رای گیری درباره مصوبات مجلس از سوی نمایندگان یا تقدیر آنها از نطق های خوب اعضای مجلس بود.

المهنا گفت: این پیشنهاد با استقبال اکثریت اعضای مجلس روبرو شد و این حق اختیاری اعضا است.

مجلس شورای سعودی یکشنبه گذشته سازوکار کف زدن به عنوان شیوه ای برای استقبال از میهمانان در مجلس را تایید کرد تا اینگونه برداشت نشود که مخالفتی با استقبال از میهمانان در مجلس وجود داشته است.

در چارچوب اجرای این تصمیم، مجلس شورا سعودی روز گذشته شاهد سه بار کف زدن بود که یک بار بعد از تصویب یک مصوبه، بار دوم بعد از پایان سخنان شاهزاده موضی بنت خالد بن عبدالعزیز و بار سوم بعد از پایان نطق حنان الاحمدی از اعضای مجلس بود.