به گزارش پارس به نقل از مهر: هلاکت ده ها تروریست در سنجار، درخواست عضو کمیسیون مجلس عراق برای تشکیل نیروهای مردمی برای آزادی مناطق اشغال شده از سوی داعش در استان نینوا و انتقاد از بی توجهی دولت به عشایری که با تکفیری ها می جنگند از مهمترین اخبار امنیتی آن است.


به گزارش شبکه السومریه، آشتی کوجر فرمانده نیروهای کوه سنجار گفت: 25 داعشی تلاش کردند که به کوه سنجار در شب گذشته از سمت شرق نفوذ کنند که نیروهای کوه سنجار این حمله را دفع کردند.

وی افزود: نیرهای حامی کوه سنجار موفق به هلاکت سه داعشی و زخمی کردن شماری دیگر شدند و بقیه تروریستها فرار کردند و سلاح های خود را گذاشتند.

از سوی دیگر حاکم الزاملی عضو کمیسیون امنیت و دفاع مجلس گفت: شورای استان نینوا باید در راستای تشکیل نیروهای مردمی برای آزادی مناطق نینوا از داعش بکوشد. عراقی ها حامی ساکنان نینوا برای غلبه تروریست ها داعش هستند.

وی تاکید کرد: نیروهای مسلح پیروزی های متوالی به دست آورده اند و هم اکنون در راستای آزادی مناطق نزدیک به عامریه فلوجه تلاش می کنند.

مدحت العزاوی عضو شورای دیالی اعلام کرد: حمایت دولت مرکزی از جنگجویان عشایری در دیالی ضعیف است و متناسب با حجم بحران امنیتی نیست و باید حمایت قوی تری به عمل آید.

وی از حیدر العبادی نخست وزیر عراق خواست که از دیالی دیدار کند و پرونده امنیتی آن را با فرماندهان امنیتی، مسئولان سیاسی و عشایری بررسی کند تا نقشه راه برای آزادی مناطق تحت اشغال داعش در این استان ترسیم شود. این دیدار به مثابه اطمینان بخشی به افکار عمومی درباره حمایت دولت است.