شب قبل از رای اعتماد به نیلی احمد آبادی دکتر حسام الدین آشنا(یکی از مشاوران اصلی روحانی که سابقه فعالیت اطلاعاتی نیز در کارنامه خود دارد) در صفحه مجازیش در پلاس نوشت : 
"نمایندگان محترم مجلس فردا انتخابی راه گشا را در پیش رو دارند؛ این عزیزان می توانند:
- میانِ رفتن زیر بار سلطه گفتمانی اقلیت مطلق پایداری و استقلال مجلس از افراط گرایان یکی را انتخاب کنند.
- میان راهبرد همراهی یا عدم همراهی قوا یکی را انتخاب کنند.
- میان خواسته دانشگاهیان و خواسته های باج خواهان یکی را انتخاب کنند...."

جدای از اینکه ای کاش دولت محترم در مواجهه با منتقدان داخلی حداقل شبیه مواجهه با دشمنان قسم خورده خارجی که آنها را باهوش و با ادب خوانده بود و صحبتهای شریرانه شان را کارکرد داخلی شان می دانست، رفتار می کرد؛ اما معرفی فردی ضعیف که حتی رای شورای عالی انقلاب فرهنگی را برای ریاست دانشگاه تهران کسب نکرده بود برای کرسی وزارت نشان از برنامه ریزی دولت برای اجرای یک شوی تبلیغاتی است! 

از یکسو می تواند با این شو مدعی کارشکنی در جهت حرکت دولت شود تا از زیر بار ناکارامدی و ناتوانی در حل مشکلات شانه خالی کند.

از سوی دیگر ادبیات آقای آشنا در باره نسبت مجلس و جریان پایداری(سلطه پایداری ها بر مجلس) نشان می دهد دولت محترم با ایجاد هراس اخلاقی از پایداری ها در صدد ایجاد یک فضای دو قطبی و کسب رای برای مجلس آینده است. 

به زعم آنها جریان پایداری اقلیتی هستند که قرار گرفتن در قطب مقابل آنها باعث رای سازی خواهد شد. همان ترفندی که احمدی نژاد در برابر هاشمی به کار گرفت! 

...