مدیر موسسه مطبوعاتی شما گفت: اگر رئیس جمهور ایجاد آرامش در جامعه را یک دستاورد مثبت می‌داند باید در خصوص معرفی افراد، خود هوشیاری بیشتری به خرج داده و در این مقطع مانع از ایجاد تنش در جامعه شود.

به گزارش پارس، محمد مهدی اسلامی در گفتگو با شبكه خبر دانشجو درباره وزیر پیشنهادی علوم گفت: نمایندگان مردم در مواجهه با نامزدهای پیشین وزارت علوم پیام آشکاری را به دولت اعلام کرده بودند که به نظر می رسد شنیده نشده است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه‌ی اسلامی با اشاره به میزان اهمیت و حساسیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات در کاردسازی برای آینده جمهوری اسلامی ایران گفت: مجلس هرگز حضور افرادی را که به نوعی در خط فتنه بوده یا همکاری با فتنه‌گران داشته‌اند در این وزارتخانه حساس نمی‌پذیرد.

اسلامی با اشاره به مشترکات برنامه‌ای و رفتاری نیلی با آقایان توفیقی و فرجی‌دانا خاطر نشان کرد: گرفتن رأی اعتماد برای آقای نیلی احمد آبادی سخت خواهد بود، ایشان باید حساسیت‌های لازم را در مورد فتنه از خود نشان دهد و مجلس را در این خصوص قانع کنند.

وی با اشاره به ویژگی‌های ضروری وزیر پیشنهادی رئیس جمهور برای وزارت علوم تصریح کرد: در انتصاب اخیر اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی شاهد این بودیم که یک بار دیگر مقام معظم رهبری دغدغه‌های خودشان را در رابطه با ضرورت تسریع در تحول علوم انسانی بیان کردند. در خصوص وزارت علوم نیز این مسئله صدق می‌کند و باید کسی بیاید در این زمینه‌ها دغدغه‌های لازم را داشته باشد.

مدیر موسسه مطبوعاتی شما بر همین اساس افزود: اغلب افرادی که برای پست وزارت علوم معرفی شدند چهره‌های برخاسته از دانشکده‌های فنی و اقتصاد بودند؛ به نظر می‌آید اگر چه نمی‌شود اسم آن‌ها را تکنوکرات گذاشت اما شباهت‌های زیادی به تکنوکرات‌ها دارند. در حالی که انتظار می رفت اداره وزارت علوم به متخصص این حوزه سپرده شود. تکنوکراتها اغلب دغدغه مهندسی فرهنگی و موضوع تحول و نوسازی در نظام آموزشی و علمی کشور را ندارند و از این منظر شاید بتوان گفت مجلس برایش سخت خواهد بود که به این وزیر اعتماد کند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه‌ی اسلامی خاطرنشان کرد: آنچه که در معرفی نامزد وزارت علوم رخ داده غفلت در شنیدن صدای نمایندگان مجلس است. نباید این مسئله را نوعی دهن کجی تلقی کنیم، اما از طرفی خواست بحق مجلس را نیز نمی‌توان نادیده گرفت. گاهی افراد در میان حلقه مشاورین نفوذ می‌کنند و پیشنهادهایی را می‌دهند که موجب چالش و عدم ثبات در کشور می‌شود.

اسلامی با اشاره به اینکه روحانی اصلی‌ترین دستاورد دولتش را ایجاد آرامش در جامعه می‌داند، متذکر شد: اگر رئیس جمهور ایجاد آرامش در جامعه را یک دستاورد مثبت می‌داند باید در خصوص معرفی افراد خود هوشیاری بیشتری به خرج داده و در این مقطع مانع از ایجاد تنش در جامعه شود.

وی در خصوص تمرکز اصلاح‌طلبان برای بدست آوردن وزارت علوم گفت: به نظر می‌رسد که اصلاح‌طلبان علاقه زیادی برای تسخیر بخش‌هایی دارند که به نوعی در انتخابات آتی می‌توانند از آن بهره ببرند. معمولاً اصلاح‌طلبان نیروهای دانشجو را به عنوان بخشی از سازمان رای خودشان می‌دانند؛ از این نظر بخش‌هایی که ارتباط با دانشجویان دارند برایشان مهم است از جمله دانشگاه آزاد، وزارت علوم و همین طور وزارت بهداشت.

اسلامی در پایان با اشاره به مدل عملکرد رئیس جمهور در خصوص انتخاب فرد وزیر  بهداشت گفت: در مواردی مثل وزارت بهداشت شاهد این بودیم که رئیس جمهور محترم زیاده‌ خواهی‌هایی که انجام گرفت را بر نتافتند و چهره‌های تندرویی که برای این عرصه به ایشان معرفی می‌شد را نپذیرفتند. با چنین سابقه‌ای انتظار می‌رود رئیس جمهور همان رویکرد را در خصوص وزارت علوم نیز دنبال کنند و نگذارند کسانی که وزارت علوم را برای موارد غیرعلمی مورد طمع قرار داده‌اند به خواسته‌هایشان برسند.