به گزارش پارس، تسنیم به نقل از رویترز نوشت: مایکل فالون وزیر دفاع انگلیس در خصوص وضعیت مهاجرت در اتحادیه اروپا تصریح کرد که احساس می شود که بخش هایی از بریتانیا به واسطه هجوم تعداد زیادی کارگران مهاجر "تحت محاصره" قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش اظهارات فالون در حالی است که محافظه کاران دولت بریتانیا با افزایش فشارها برای سخت گیری در خصوص قوانین مهاجرت روبرو هستند. افزایش محبوبیت حزب استقلال بریتانیا موجب تشدید این فشارها شده است.

دیوید کامرون قول داده است تا در خصوص روابط بریتانیا با اتحادیه اروپا در آستانه انتخابات سراسری ۲۰۱۵ میلادی این کشور بار دیگر با مقام های ارشد این اتحادیه مذاکره کند. وی قول داده است که اگر در انتخابات ۲۰۱۵ به پیروزی برسد همه پرسی عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا را در سال ۲۰۱۷ میلادی برگزار کند.

فالون افزود: محدود کردن تعداد بیمه های ملی که برای کار در بریتانیا لازم است یکی از ایده هایی است که به دنبال آن هستیم.

خوزه مانوئل باروسو رئیس کمیسیون اروپا نیز هشدار داده است که تغییر قوانین مهاجرت اتحادیه اروپا به معنای نقض قوانین خواهد بود و بر خلاف اصل اساسی و ساختاری آزادی جابجایی است.

فالون افزود: این شرایط کنونی است. ما سعی داریم تا شرایط را به گونه ای تغییر دهیم که مطمئن شویم کنترلی بر اوضاع داریم.

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان نیز امروز یکشنبه به یک روزنامه بریتانیایی گفته است که وی از محدودیت ها علیه آزادی حرکت و جابجایی کارگران در بین کشورهای اتحادیه اروپا حمایت نخواهد کرد.

البته فالون بر این باور است که مرکل هنوز پیشنهادات بریتانیا را ندیده است.