پايگاه خبري تحليلي «پارس»- بستگان و خانواده‌های افرادی که در بازداشتِ پلیس انگلیس جان خود را از دست داده‌اند با راهپیمایی در خیابان‌های لندن اجرای عدالت را در حق عزیزانشان خواستار شدند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، حدود ۳۰۰ نفر در اعتراض به مرگ عزیزانشان در بازداشتگاه‌های پلیس انگلیس مسیر میدان «ترافالگار» تا خیابان «داونینگ» را پیمودند.

معترضان ضمن در دست داشتن پلاکاردهایی با این مضمون: «مرگ افراد در بازداشت کافی است» و «بدون عدالت، صلحی نیست»، فریاد می‌زدند «قاتل کیست؟ پلیس قاتل است.»

دبورا کولز، مدیرِ کمپین ترتیب دهنده‌ی این راهپیمایی اظهار داشت شنبه روزی «مهم اما تلخ» برای خانواده‌هایی بود که عزیزانشان را در بازداشتگاه‌های پلیس و یا بازداشتگاه‌های مهاجران از دست داده‌اند.

وی اظهار داشت: «دولت باید تشخیص دهد که موضوع موجود یک مساله‌ی جدیِ حقوق بشری است. بسیاری از خانواده‌ها احساس می‌کنند نظامی که ناامیدشان کرده به آنها خیانت نموده است.»

مارک دوگان که سال ۲۰۱۱ به ضرب گلوله پلیس کشته شد، شان ریگ که سال ۲۰۰۸ در پاسگاه پلیس درگذشت و اولسنی لوئیس، شخصی که سال ۲۰۱۰ در یکی از بیمارستان‌های روانی لندن توسط ۱۱ افسر پلیس مدت ۴۵ دقیقه به زور روی زمین خوابانده شد و سپس جان سپرد، از جمله کسانی بودند که معترضان یادشان را گرامی داشتند.

مادرِ لوئیس مقامات انگلیس را به سبب عدم رسیدگی به مرگ فرزندش محکوم کرد و از کمیسیون مستقل دادخواهی پلیس این کشور خواست برای تحقیق در این مورد اقدامی انجام دهد.

وی اظهار داشت: «این موضوع همیشه رخ می‌دهد و نه تنها سیاه‌پوستان، بلکه آسیایی‌ها، سفیدپوستان، زنان و مردان قربانی آن هستند. نیروهای پلیس باید برای اعمالشان مسئول شناخته شوند؛ اگر کسی را بکشید باید مجازات شوید.»