به مناسبت عکس ها و سوابق تحصیلی روشده از فرزندان مسئولین کشور

حساب یک انسان با فرزند او جداست و اصولا نباید انتظار داشت که فرزند کسی مانند خود او باشد، چه برسد به برادرزاده و نوه و اقوام دورتر. لذا چندان عجیب نیست که کسی در جمهوری اسلامی به وزارت برسد، اما فرزند او در خارج کشور مشغول به تحصیل باشد و به حجاب اعتقاد نداشته باشد و رعایت نکند.

اما می دانید مشکل چیست؟ مشکل اینجاست که چنین خانمی از خود در فضای مجازی یک چهره محجبه برای داخل کشور معرفی‌ کند. مشکل این است که برخی از این آقازاده ها ضمن این گونه رفتارها از انتساب خود به پدرشان امتیاز کسب می کنند. 

مثلا با بورس های داخلی و ارز دولتی مشغول تحصیل در خارج کشور هستند. یا این که بعد از این که تحصیلاتشان پایان پذیرفت، به کشور بازگشته و دارای مناصب سیاسی می شوند یا خارج از روال به پستی می رسند. مشکل رفتار مزورانه و دورویی این افراد است که هم از توبره می خورند و هم آخور.

جالب تر این که برخی از خود آقاها (یعنی پدران آقازاده ها) هستند که خودشان با ظاهرسازی در بافت قدرت حضور دارند و بعد از این که به حد کافی منفعت کسب کردند، با خروج از کشور مشغول روی دیگر گرایش های خود و زندگی به آن سبک می شوند مثل جناب خاوری که در طول مسئولیت با آرامش اقامت دائم کانادا را کسب کرد. چنین افرادی کم نیستند و خوب یا بد طبق تجربه شخصی، اغلب اینها از منسوبین به جریان اصلاح طلب هستند. مشکل این است که این افراد صادق و روراست با مردم نیستند. برای حضور در بافت قدرت حاضرند ظاهرسازی کنند و وقتی منافعشان کسب شد، آن ظاهر را کنار بگذارند.