به گزارش پارس به نقل از مشرق، دادگاه عالی امنیتی و جنایی در آکادمی پلیس مصر امروز ـ چهارشنبه ۳۰ مهرماه ـ تعدادی از متهمان پرونده شهرک نصر را به حبس ابد محکوم کرد.

این افراد به برنامه ریزی برای ارتکاب عملیات‌های تروریستی علیه تاسیسات حیاتی دولت، تاسیس و اداره غیر قانونی یک گروه و دعوت به تخطی از قوانین، اخلال در انجام وظایف موسسات دولت و وارد آوردن خسارت به وحدت ملی و صلح اجتماعی متهم هستند.

این جلسه دادگاه که به ریاست قاضی «شعبان الشامی» برگزار شد با حاشیه‌هایی همراه بود.

پس از صادر شدن حکم متهمان که در قفس آهنی حضور داشتند پرچم سیاه داعش و تصاویری از «اسامه بن لادن» رهبر القاعده را در دست داشتند و با افتخار به دوربین‌ها نشان می‌دادند.

دادگاه عالی مصر ۹ متهم به نام‌های «طارق طه»، «محمد جمال عبده»، «عادل عوض»، «بسام السید»، «هیثم السید»، «رامی محمد»، «نبیل محمد الشحات»، «طارق یحیی» و «علی محمد» را به حبس ابد محکوم کرد.

دادگاه همچنین چند نفر دیگر به نام‌های «وائل عبد الرحمن مصطفی»، «اسلام طارق»، «هانی حسن راشد رشید» و «سعد» را به ۱۰ سال حبس با اعمال شاقه و «عماد عبد النبی»، «محمد امام»، «سامح احمد» و «نور الدین سالم» را به ۷ سال حبس محکوم و «محمد سمیر سلام» را از اتهامات منسوب به وی تبرئه کرد.

«حاتم مختار»، «سامی محمد» و «حسن سلامه» نیز به حبس ابد و «ولید عبد الرزاق»، «حسن فاروق»، «عمر رفاعی» و «احمد محمد» را به ۱۵ سال حبس محکوم شدند.

 

766610_651