به گزارش پارس به نقل از فارس، رسانه‌های ترکیه‌ای روز یکشنبه اعلام کردند «سرنا شیم» خبرنگار شبکه انگلیسی‌زبان پرس‌تی‌وی در یک سانحه رانندگی در این کشور جان خود را از دست داده است.

شبکه پرس‌تی‌وی نیز مرگ خبرنگار خود را تائید کرده، اما هنوز به جزئیات این حادثه اشاره‌ای نکرده است. پایگاه خبری «سندیکا» ترکیه گزارش داده است که وی هنگام این حادثه همراه دستکم یک خبرنگار دیگر سوار بر خودرو بوده است. همراه خانم شیم در این حادثه دچار جراحت شده است.

این حادثه در حالی رخ داده است که مقامات اطلاعاتی ترکیه هفته گذشته خانم شیم را به جاسوسی برای مخالفان دولت متهم کرده بودند. شبکه پرس‌تی‌وی دلیل این اتهام‌زنی را گزارش‌های وی از مواضع دولت ترکیه در قبال تحولات شهر کردنشین کوبانی اعلام کرده بود.

خانم شیم هم در پاسخ به این اتهام گفته بود که او از معدود خبرنگارانی است که به گزارش‌هایی در مورد سفر تروریست‌ها از خاک ترکیه به سوریه دست یافته و تصاویری هم از انتقال تروریست‌ها توسط کامیون‌های سازمان تأمین غذا و دیگر نهادهای غیردولتی از ترکیه به سوریه، دریافت کرده است.

وی همچنین از اتهام خود ابراز تعجب کرده و گفته بود: «من چیزی برای مخفی کردن ندارم و هرگز غیر از شغل خود، کار دیگری انجام نداده‌ام».

شهر کردنشین عین العرب (کوبانی) از اوایل ماه جاری در محاصره گروه تروریستی داعش بوده است. در ماه‌های اخیر بسیاری از منابع از جمله «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور آمریکا، آنکارا را به حمایت از تروریست‌ها و رها کردن مرزها متهم کرده‌اند. 

763075_201