به گزارش پارس به نقل از فارس، رسانه‌های غربی در اقدام جدید ایران هراسانه خود با انتشار گزارش‌ها و مطالبی علیه کنفرانس اخیر «افق نو» در تهران که با حضور فیلم‌سازان و اندیشمندان برجسته مستقل از بسیاری کشورهای غربی برگزار شد، تلاش کردند تا یک فضای رسانه‌ای منفی درباره این کنفرانس و شرکت‌کنندگان در آن بوجود آورند.

پروفسور «آنتونی جیمز هال»، «کوین برت»، «په په اسکوبار» و همچنین «کالب موپین» از جمله حاضران در این کنفرانس بودند که با قلم خود تلاش کرده‌اند تا از حقیقت پرده برداشته و تجربیات حقیقی خود را از این کنفرانس و فضای حاکم بر آن در اختیار عموم قرار دهند.

«پروفسور آنتونی جیمز هال»، استاد مطالعات جهانی شدن در دانشگاه لثبریج در آلبرتای کانادا، مدرک دکترای خود را در رشته تاریخ از دانشگاه تورنتو در سال ۱۹۸۴ دریافت کرده و از سال ۱۹۸۲ فعالیت‌های آکادمیک خود را در زمینه‌های تاریخ آمریکای شمالی، تاریخ امپراطوری بریتانیا، مطالعات بومیان آمریکا، مطالعات جهانی شدن، حقوق بین الملل و قوانین اساسی، و اقتصاد سیاسی مبارزه با استعمار آغاز نموده است.

دو کتابی که اخیرا از وی به چاپ رسیده عبارتند از «امپراطوری آمریکایی و جهان چهارم (جلد اول)» و «کره زمین در سیطره: استعمارگری، مبارزه با استعمار، رژیم سرمایه داری (جلد دوم)». البته این دو عنوان در مجموعه‌ای به نام «کاسه‌ای با یک قاشق» و از سوی انتشارات دانشگاه مک گیل-کوئین McGill-Queen در کانادا منتشر شده‌اند.

وی عضو جنبش حقیقت جوی ۱۱ سپتامبر نیز می‌باشد و با تعداد قابل توجهی از شخصیت‌های ضد صهیونیست آمریکایی در ارتباط است. پیش از عضویت در گروه مطالعات جهانی شدن نیز استاد گروه مطالعات بومی بوده است.

در سال ۲۰۰۱ همزمان با سومین اجلاس آمریکایی در شهر کبک، همایشی در خصوص حقوق بومیان برگزار نموده که پس از آن پلیس سواره نظام سلطنتی کانادا از وی در خصوص فعالیت‌هایش بازجویی کرد. کانون مدرسان دانشگاه کانادا این بازجویی را نقض آزادی بیان شمرد.

گزیده‌ای از متن یادداشت پروفسور «آنتونی جیمز هال» که به منظور بر ملا ساختن دروغ های رسانه‌های غربی در این رابطه نگاشته شده را در ادامه می‌خوانید:

شرح وقایع تهران؛ افشای دروغ‌پراکنی های اسرائیلی

کنفرانس افق نو در تهران مجموعه سخنرانی هایی بود که به منظور جلب توجه جهانیان به جنایات در جریان اسرائیل علیه بشریت بویژه تبلیغات سیاسی و پروپاگاندای غیرقانونی لابی صهیونیسم برای پیشبرد اهداف جنگ‌طلبانه و تهاجمی خود در جهان برگزار شد.

این کنفرانس باید در تهران و توسط جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شد؛ کشوری که دولت و مردم آن هر روز باید موج جدیدی از اهانت ها، جاسوسی ها و ترورها و همچنین دروغ‌پراکنی‌ها را از خود دور کنند. در حال حاضر برگزاری جلسات مباحثه و مناظره این چنین آزادانه و اندیشمندانه نظیر آنچه در تهران برگزار شد در پایتخت کشورهای دیگری چون فرانسه، انگلیس، آمریکا، آلمان و حتی کشور من کانادا غیر قابل تصور است. حتی در کشور من کانادا نیز صهیونیست های مسیحی و یهودی بسیار شناخته شده‌ای هستند که حضور آنها برگزاری چنین جلسات آزاد بحث و مناظره درباره جنایات صهیونیست را غیرممکن می‌سازد. هم اکنون تورنتو به کانون اصلی فشارهای صهیونیست تبدیل شده تا کانادا را به مستعمره مجازی اسرائیل تبدیل کند.

اتحادیه ضدافترا که در ظاهر مسئول مقابله با دروغ پراکنی های اینچنین است، خود اتهاماتی بی اساس را به کنفرانس «افق نو» در تهران و شرکت کنندگان در آن وارد کرده است. چنین اتهامات اسلام‌هراسانه‌ای به منظور منحرف کردن اذهان مخاطبان رسانه‌ای از تمدن جهانی شده مردم تهران، طراحی شده است.

از مهمترین اهانت های صورت گرفته علیه «گرث پورتر» روزنامه نگار تحقیقاتی آمریکا و نویسنده کتاب «بحران ساختگی» مطرح شده است. وی در این کتاب از دروغ‌ها و فریب هایی درباره برنامه هسته ای ایران پرده بر می‌دارد؛ دروغ هایی که به تحریم های اقتصادی بسیار شدید علیه ایران انجامیده است. اما با این وجود هنوز هم مشاغل و تجارت های بزرگ و کوچک در بسیاری کشورها از جمله کانادا و ایرلند امیدوار هستند که با وجود این تحریمها بتوانند با جمهوری اسلامی فعالیت اقتصادی مشترک داشته باشند. دورویی استراتژی در پیش گرفته شده به رهبری اسرائیل علیه ایران در این نبرد اقتصادی هم اکنون تردیدهای بسیاری را در میان نخبگان اقتصادی جهان بوجود آورده است.

هنگامی که پس از اتمام کنفرانس افق نو به کشورم کانادا بازگشتم، دریافتم که من نیز هدف این اتهامات قرارگرفته ام. آنها من را تهدید کردند که در صورت ادامه فعالیت هایم، من را از سمت دانشگاهیم برکنار خواهند کرد.

و اینک در کنفرانس افق نو تهران، پرده از دروغها و پنهان کاری‌ها برداشته شده است. در فرایند جلسات کنفرانس افق نو کوین برت و تیری میسان و روبرتو کوآگلیا ایتالیایی و مائوریتزیو بولندت و آنتونی جیمز هال از جمله افرادی بودند که در جریان سخنان خود مسائلی را خطاب قرار دادند که از روابط بسیار زیاد اسرائیل و واقعه ۱۱ سپتامبر نشأت می‌گرفتند.