به گزارش پارس به نقل از تسنیم، «کارل لوین» سناتور آمریکایی در نشست روز چهارشنبه در موسسه صلح آمریکا پیرامون مسائل خاورمیانه اعلام کرد که ناکامی کنگره این کشور در صدور مجوز برای استفاده بیشتر از ارتش آمریکا در جنگ علیه داعش، اثر مخربی روی ائتلاف بین المللی تشکیل شده علیه این گروه تروریستی و به ویژه متحدان عرب دولت واشنگتن خواهد داشت.

لوین به عنوان رئیس دموکرات کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا گفت که کنگره باید از استراتژی نظامی «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا علیه داعش حمایت کند زیرا عدم حمایت قانونگذاران از اوباما در این زمینه به معنای دو دستگی میان کنگره و دولت واشنگتن است و این نفاق برای تلاش ها جهت متحد کردن جهان علیه داعش غیرسازنده خواهد بود.

این در حالیست که بر اساس قانون قدرت های جنگی آمریکا، رئیس جمهور این کشور این حق را دارد که مجوز عملیات های نظامی در کشورهای خارجی را صرفا برای مدت 60 روز بدون تائید کنگره صادر کند؛ ادامه این عملیات نیازمند تائیدیه کنگره است.

لوین تاکید کرد که موفقیت عملیات نظامی علیه داعش به میزان اهمیت داخلی این تهدید در کشورهای عضو ائتلاف بستگی دارد و اگر قرار باشد جنگ علیه این گروه تروریستی موفق شود، این جنگ باید به جنگ سوری ها و عراقی ها تبدیل شود و نه اینکه صرفا یک جنگ غربی لحاظ شود.

این سناتور دموکرات در عین حال بر ضرورت مداخله زمینی در جنگ علیه داعش تاکید کرد و گفت این نیروهای زمینی باید از سوری ها و عراقی ها تشکیل شود.

لوین تاکید کرد که دولت اوباما حتی بدون کسب مجوز کنگره نیز می تواند عملیات های نظامی خود را عملی کند و این همان کاری است که سران آمریکا در طول 25 سال گذشته در مداخلات خارجی خود در عراق، بوسنی، کوزوو و لیبی انجام داده اند؛ این دموکرات آمریکایی همچنین گفت که دولت اوباما باید چه با مجوز کنگره و چه بدون آن، به عملیات نظامی خود علیه داعش ادامه دهد.

این خبر در شرایطی منتشر می شود که ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا در حال حاضر مشغول انجام حملات هوایی علیه مواضع این تروریست ها در سوریه و عراق است؛ استراتژی تعریف شده اوباما علیه داعش همچنین شامل تقویت نیروهای زمینی کردها، عراقی ها و همچنین عناصر میانه روی مخالف نظام سوریه نیز می شود.

با این حال، گزارش ها از ناکامی این حملات بر مهار پیشروی داعش خبر می دهند؛ پیشروی این تروریست ها به سمت استان الانبار عراق مصداق این امر است.