به گزارش پارس به نقل از العالم: با بروز تهدیداتی در خصوص انتقال بخشی از اقدامات تروریستی داعش به خاک روسیه، این سوال مطرح است که آیا به راستی روسیه با وجود احتیاط آشکار در خصوص تعامل با آنچه ائتلاف بین المللی علیه داعش نام گرفته، در آستانه ورود به نبرد با داعش قرار گرفته است؟


روزنامه الحیاة در گزارشی به نقل از خبرگزاری بلومبرگ خاطرنشان کرده است که داعش فرماندهی حمله به منطقه قفقاز را به "تارخان باتیراشویلی" ملقب به عمر چچنی که اینک در سوریه مشغول اقدامات تروریستی می باشد، محول کرده است.

این خبرگزاری می افزاید: عمر چچنی به تازگی در تماس با پدرش که در منطقه ای بین چچن و گرجستان اقامت دارد، گفته است: به زودی باز می گردیم و انتقام چچن و گرجستان را از روسیه می گیریم.

هرچند مسکو رسما به این خبر واکنشی نشان نداده، اما رسانه های روسی این خبر را به طور جدی پوشش داده و اظهارات پیشین "نیکلای پاتروشف " دبیر شورای امنیت روسیه را مبنی بر این که "در میان 30 تا 50 هزار عنصر تروریستی داعش، نزدیک به هزار روس تبار وجود دارند که اغلب چچنی هستند"، منتشر کردند.

دبیر شورای امنیت روسیه در ادامه خاطرنشان کرده بود که این افراد هنگام بازگشت، به تهدیدی برای کشورهایشان تبدیل خواهند شد.

برخی از تحلیلگران عقیده دارند که روسیا در این خصوص با تهدید جدی مواجه نیست و فعالیت برخی تروریست های چچنی در سوریه اهمیت چندانی ندارد؛ این در حالی است که گروه دیگری از تحلیگران می گویند: ممکن است بخشی از تروریست های داعش در صدد تسویه حساب با دولت "رمضان قدیروف" در چچن که هوادار مسکو است، باشند.

از سوی دیگر شواهد و قرائن حکایت از آن دارد که ورود جدی روسیه به رویداد های سوریه و حمایت از دولت این کشور، یکی از دلایل افزایش تلاش برخی طرف های ذی ربط برای گرفتار کردن روسیه در این بحران منطقه ای است.