به گزارش پارس به نقل از ایرنا، کارکنان خدمات درمانی انگلیس از جمله پرستاران، خدمه آمبولانس ها و ماماها ، فعالیت شان را از ساعت ۷تا ۱۱ صبح امروز ( دوشنبه ) به وقت محلی، به حالت تعلیق درآوردند.

اعتصاب چند ساعت این افراد سبب شد که باوجود پیش بینی های صورت گرفته برای خدمات اورژانسی، ارایه خدمات پزشکی در انگلیس مختل شود.

به گزارش منابع خبری، نیروهای نظامی و پلیس انگلیس برای جلوگیری از بروز آشفتگی به دلیل اعتصاب رانندگان و خدمه آمبولانس ها، به حالت آماده باش درآمدند.

هدف از این اعتصاب، فشار بر 'جرمی هانت' وزیر بهداشت انگلیس عنوان شده که با پیشنهاد یک هیات مستقل مبنی بر افزایش یک درصدی حقوق تمام کارکنان بخش خدمات درمانی مخالف کرده است.

جرمی هانت یکی از دلایل مخالفتش با قبول افزایش یک درصدی حقوق کارکنان بخش خدمات درمانی انگلیس را ممانعت از اخراج پرستاران از بیمارستان ها در طی سال های آینده بدلیل افزایش هزینه ها عنوان کرده است.

دولت محافظه کار- لیبرال ،دیوید کامرون از زمان روی کار آمدنش در سال ۲۰۱۰ میلادی اگرچه کسری بودجه این کشور را به واسطه درپیش گرفتن یک اقتصاد ریاضتی کاهش داده ، اما بخشی از این دستاورد ناشی از کاهش هزینه خدمات عمومی بوده است.

به گفته اتحادیه های کارگری با وجود اینکه تورم در انگلیس از سال ۲۰۱۱ میلادی رو به افزایش بوده، پرداختهای بخش بهداشت و درمان حدود ۱۲ درصد کاهش یافته است.

هفت اتحادیه کارگری از اعتصاب روز دوشنبه کارکنان بخش بهداشت و درمان انگلیس حمایت به عمل آوردند.

گفته می شود این گسترده ترین اعتصاب در انگلیس در طی ۳۰ سال گذشته است.