پايگاه خبري تحليلي «پارس»- سخنگوی دفتر سیاسی گروه "اهل الحق" عراق (عصائب اهل الحق) با اشاره به تحرکات "داعشی های عرصه سیاست عراق" درباره تلاش های آمریکا و همدستانش برای اشغال مجدد این کشور به بهانه جنگ با تروریسم هشدار داد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، به نقل از سومریه نیوز "نعیم العبودی" گفت: واشنگتن طرح ها و ابزار مختلفی را برای فراهم کردن آنچه که آنرا "مشروعیت قانونی" بازگشت نیروهایش به عراق می نامد، بکار گرفت. واشنگتن در این راستا برای بزرگ جلوه دادن توان گروه تروریستی داعش حملات هوایی صوری را ضد این گروه انجام داد و بارها اعلام کرد که عملیاتش نیازمند نیروهای زمینی پشتیبان است.

عبودی با هشدار درباره تلاش های واشنگتن و همدستانش برای اشغال مجدد عراق به بهانه جنگ با "داعش" از دولت عراق خواست نقش واقعی اش را در مدیریت روند امنیتی کشور ایفا کند.

سخنگوی دفتر سیاسی گروه اهل الحق، با انتقاد از کسانی که به دنبال باز کردن پای نیروهای آمریکایی به عراق هستند، اظهار داشت: این افراد نقش قهرمانانه نیروهای ارتش عراق با پشتوانه مقاومت اسلامی، نیروهای حمایت مردمی و برخی از عشایر در تحمیل خسارت های سنگین به تروریست ها را نادیده می گیرند.

عبودی "داعشی های عرصه سیاست" را به تلاش برای باز کردن پای نیروهای آمریکایی به عراق به منظور عملی کردن هدف شوم خود یعنی تقسیم عراق متهم کرد و افزود: این افراد عامل اصلی ایجاد بستر مناسب برای داعش بودند.

وی خاطرنشان کرد: این افراد همان هایی هستند که پیشتر (قبل از حضور علنی عناصر داعش در عراق و اشغال برخی استانها) خواستار عقب نشینی ارتش از این مناطق شدند و مدعی بودند که تکفیری های داعش در این مناطق حضور ندارند.

بر پایه این گزارش شورای استانداری الانبار دیروز، شنبه، مخالفان ورود نیروهای اجنبی به الانبار را متهم کرده بود که خواهان اخراج عناصر داعش از این استان نیستند.

فالح العیساوی، نایب رییس شورای استانداری الانبار، روز جمعه اعلام کرد که استانداری مزبور از پارلمان این کشور خواسته است با استقرار نیروهای زمینی بین المللی به منظور آزادی استان از دست داعش و آموزش نیروهای امنیتی و گارد ملی در این استان موافقت کند.