به گزارش پارس به نقل از مشرق، خبرگزاری فرانسه نوشت: کنفرانس بین المللی بازسازی غزه قرار است با حضور وزیر خارجه آمریکا و وزرای خارجه 30 کشور دیگر در شهر قاهره پایتخت مصر برگزار شود.

بر اساس این گزارش بان کی مون دبیر کل سازمان ملل نیز که به دنبال تامین 1.6 میلیارد دلار منابع مالی برای بازسازی غزه است در این کنفرانس شرکت خواهد کرد.

دولت فلسطین هفته گذشته طرحی 76 صفحه ای را برای بازسازی غزه منتشر کرده و خواستار تامین 4 میلیارد دلار منابع مالی شده است. بخش زیادی از این منابع مالی صرف احداث خانه برای حدود 100 هزار بی خانمان فلسطینی خواهد شد.

عملیات ارتش اسرائیل در نوار غزه منجر به شهادت رسیدن بیش از 2200 فلسطینی شد. در حملات مبارزان فلسطینی به شهرک های صهیونیستی نیز حداقل 73 نفر به هلاکت رسیدند.

مقام های وزارت خارجه آمریکا اعلام کردند که جان کری قرار است در حاشیه کنفرانس بین المللی قاهره با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی دیدار و گفتگو کند. آخرین دیدار این دو در ماه سپتامبر در نشست مجمع عمومی سازمان ملل بوده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره تاکید کرد که "شما از وزیر خارجه آمریکا تاکید بر تعهد واشنگتن برای کمک به طرف ها در دستیابی به یک راهکار دو دولتی و عزم ما برای احیای مذاکرات موفقیت آمیز سازش را خواهید شنید.

وی افزود: ما تمایل داریم تا چرخه جنگ و بازسازی در نوار غزه را که طی 6 سال گذشته شاهد آن بوده ایم از بین ببریم.مذاکرات سازش بین اسرائیل و فلسطین در ماه آوریل با شکست روبرو شد و پس از آن جنگ 50 روزه ای در نوار غزه به وقوع پیوست. این سومین جنگ و درگیری در نوار غزه در شش سال اخیر به شمار می رود.