به گزارش پارس کیهان نوشت: علی اصغر رمضانپور معاون فرهنگی وزیر ارشاد در دولت اصلاحات بود. او چند سال پیش به انگلیس رفت و عار همکاری با شبکه بی‌بی‌سی را به جان خرید. وی در مصاحبه با جرس و درباره اظهارات روحانی در مصاحبه با سی‌ان‌ان مبنی بر اینکه کسی در ایران به خاطر روزنامه‌نگاری در زندان نیست، معتقد است «زبان روحانی» درباره مسئله «آزادی بیان» و «حقوق بشر» تغییر کرده است. وی پیام سیاسی اظهارات اخیر رئیس جمهور را نزدیکی به زبان رسمی حکومت می‌داند و می‌گوید «پیام داخلی این نزدیکی، به این معناست که این مسئله از فهرست اولویت‌های دولت به هر دلیلی خارج شده است. این تغییر زبان دیپلماتیک از نظر بین‌المللی به معنای نزدیک‌تر کردن بیان آقای روحانی به زبان رهبر جمهوری اسلامی و نمایش دهنده کاهش فاصله میان جناح‌ها در سطح بالای جمهوری اسلامی است».
به اعتقاد رمضان‌پور این «تغییر زبان» برای این است که «به غربی‌ها بگوید روی باز شدن فضا در ایران حساب نکنید. در عین حال به منتقدان تندروی خود در ایران اجازه ندهد تا از سخنان او برای تحریک قوه قضائیه علیه دولت استفاده کنند».
جرس نوشت: غیر از روحانی، محمود احمدی‌نژاد و محمد خاتمی، رؤسای جمهوری پیش از وی نیز، وجود روزنامه‌نگاران زندانی را انکار کرده بودند. خاتمی در پاسخ به سؤالی در این باره گفته بود «از کجا معلوم است که این‌ها خودشان مقصر نباشند و جرم‌شان چیز دیگری نباشد؟». احمدی‌نژاد نیز بارها در مجامع مختلف عنوان کرده بود که «کسی به جرم روزنامه‌نگاری یا سیاسی در زندان نیست».
یادآور می‌شود برای عناصر ضد انقلاب و مهره‌های سرویس‌های جاسوسی بیگانه نفوذ در مطبوعات اغلب پوششی برای پیشبرد فعالیت‌های غیر مطبوعاتی و ضد امنیتی است. نشانه روشن این حقیقت نیز، اتفاقات پس از خروج برخی از همین روزنامه‌نگارنماها از کشور و برداشتن نقاب از هویت واقعی خویش است.