به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، يك كاربر شبكه هاي اجتماعي نوشت:

ترکیه در  بازی که خودش طراحی کرده است ! آچمز شده است؟

اهداف ترکیه از پروبال دادن به داعش چند وجهی است. به عنوان نمونه ترکیه با قاچاق نفت کردستان عراق و سپس داعش حتی از این شرایط بحرانی  که حاصل ترکتازی های داعش است بدنبال سوء استفاده اقتصادی است. 

یکی دیگر از خواسته های ترکیه، برکناری نوری مالکی از سمت نخست وزیری بود که با روانه کردن داعش به سمت موصل و نشان دادن استیصال دولت مرکزی عراق، در جهت آن تلاشهای بسیاری به عمل آورد. 

جالبترین نکته در این میان، بازی دادن بارزانی در این زمین بود که بنا به قول مساعد ترکها! با در اختیار گذاشتن اطلاعات نظامی مربوط به استعداد نیروهای ارتش عراق در این منطقه، قصد اعلام استقلال از عراق را داشت! امری که با گسیل نیروهای داعش به سمت مرزهای اقلیم و کرکوک و  پالایشگاه بیجی تکریت! بسیار زودتر از تصوری که کردها داشتند، ماهیت نفاق گونه ترکیه را برملا کرد.

اکنون ترکیه که با برگ داعش، قصد احیای امپراطوری نئوعثمانی را در سر دارد !  آرام آرام در حال از دست دادن مناطق سنتی تحت نفوذ خود است. 

پ ک ک بار دیگر احیا شده است و برخی از شهرهای کرد نشین استان دیاربکر اکنون در اختیار چریکهای پ ک ک قرار گرفته است.

تظاهرات کردهای ترکیه در شهرهای مختلف تاکنون 12 کشته داشته است و مجسمه آتاتورک در برخی از شهرها به آتش کشیده شده است.

در اقلیم کردستان عراق که بیشترین مراودات تجاری را با ترکیه دارد !  از سلیمانیه خبر می رسد که در تظاهرات مردم این شهر علیه ترکیه، بحث تحریم کالاهای ترکیه ای به عنوان یک خواسته عمومی مطرح شده است.

 تانکهای ارتش ترکیه در فاصله چند ده متری کوبانی، تحرکی از خود نشان نمی دهند ! چون دیگر قرار نیست موتورشان با سوخت مفت چاههای نفت کردستان عراق یا نفت دزدی سوریه روشن بماند.