به گزارش پارس به نقل از فارس: «خالد بن خلیفه آل خلیفه» رئیس کمیسیون امور [سیاست] خارجی و دفاع و امنیت در مجلس شورای بحرین اتهامات وارده به چند کشور عربی درباره ارتباط از گروه‌های تروریستی در منطقه که معاون رئیس جمهوری آمریکا نیز پنجشنبه گذشته به آن تصریح کرد، به ایران نسبت داد.


این عضو خاندان حکومتی در بحرین در خلال شرکت در سمینار گفت‌وگوی پارلمانی که جمعیت پارلمانی «ناتو» با همکاری پارلمان ایتالیا در این کشور برگزار کرد، این اتهام را به هنگام طرح موضوع سوریه مطرح کرد و مدعی شد که «نشانه‌های بسیاری، ایران را به [گروه‌های تروریستی] «القاعده» و «داعش» مرتبط می‌کند».

بحرین در زمانی این اتهام را متوجه ایران کرد که «جو بایدن» معاون رئیس جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه دهم مهر (2 اکتبر) در جمع دانشجویان دانشگاه «هاروارد» با انتقاد از متحدان آمریکا و کشورهای عربی از جمله عربستان و امارات به همراه ترکیه در خصوص حمایت آنان از گروه‌های مسلح در منطقه، از آنان به دلیل حمایت بی‌حساب و کتاب از مخالفان مسلح سوریه انتقاد کرد.

روزنامه بحرینی «الوسط» با نقل این خبر از زبان خالد بن خلیفه آل خلیفه، ادامه داد که ایران اقدام به تحریک عناصر مذهبی در منطقه می‌کند.

وی در پایان، رهایی یافتن از شرایط و عواملی را خواستار شد که سبب پیدایش و رشد گروهک تکفیری داعش شده است اما به حمایت‌های همه‌جانبه کشورش، عربستان، امارات و قطر به همراهی ترکیه، از گروهک‌های ترویستی اشاره‌ای نکرد.

خالد بن خلیفه یکی از اعضای خاندان سلطنتی در بحرین است. او تحصیلکرده انگلیس است و در دانشگاه «اسکس» (University of Essex) دانشگاهی در نزدیکی شهر کولچستر، انگلستان مدرک دکترای خود را در رشته فلسفه تاریخ اخذ کرده است.