پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- در دو جلسه اخير جمعي از اصلاح طلبان، نحوه مواجهه با علي اكبر ناطق نوري و محمدرضا عارف مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

 بررسي نحوه مواجهه با ناطق نوري

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، در جلسه اخير تعدادي از چهره‌هاي اصلاح‌طلب(طيف مجاهدين و مشارکت) بحث چگونگي برخورد با ناطق نوري مطرح ‌شده است.

يكي از روحانيون حاضر در جلسه با اشاره به سابقه علي اكبر ناطق نوري گفت: ناطق نوري خيلي با ما همراه نيست. او ذاتاً ضد ماست و مواضعش بيشتر از روي لج‌ بازي با بعضي از چهره‌هاي اصولگرا و احمدي‌نژاد بوده است.

وي به ارتباطات كنوني ناطق نوري اشاره كرد و گفت: بايد حواسمان باشد و خودمان را به او نچسبانيم، استفاده خودمان را بکنيم و ممکن است او در بزنگاه‌ها خودش را کنار بکشد و ضربه بزند.

وي اضافه كرده است: نبايد کاري بکنيم که بزرگ شود و روي دستمان بماند يا باور کنيم که او يک اصلاح‌طلب است.

يكي از افراد نزديك به سيد محمد خاتمي نيز كه در اين جلسه حضور داشته با اين سخنان مخالفت كرده و با ارايه تحليلي بر اين نكته تاكيد كرده كه ناطق نوري نيز همچون حسن روحاني، افراد مفيدي براي دوران گذار و پلي براي بازگشت اصلاح طلبان به حاكميت هستند.

در اين جلسه در مورد نحوه مواجهه با دكتر محمدرضا عارف نيز مباحثي مطرح شده كه مقرر شد در جلسه آتي در اين مورد به صورت مفصل بحث شود.

يكي از اعضاي سابق سازمان مجاهدين كه اخير از زندان خارج شده است صرفا به اين جمله در مورد عارف اكتفا كرد كه بايد روي عارف کارکنيم که لجبازي نکند و بازي ما را خراب نکند.

بررسي نحوه مواجهه با عارف

در جلسه بعدي اين اصلاح طلبان، مباحث مختلفي در مورد محمدرضا عارف مطرح مي شود كه در نهايت جمع بندي نشان مي دهد: «بايستي زودتر با عارف به يک سرانجام برسيم و بيشتر تحويلش بگيريم تا پيش از اينکه کار از کار بگذرد و روزهاي آخر سيستمش را راه بيندازد کاري کنيم.»

به گزارش «پارس»، در اين جلسه كه عضو شاخص مجمع روحانيون معروف به مرد خاكستري اصلاحات حضور داشته اظهار داشته است: «اشتباه کرديم که پشت سر روحاني قرار گرفتيم، روحاني مدام دارد به ما ... مي‌زند و مي‌داند ما نمي‌توانيم کاري بکنيم و هنوز ضعيف هستيم. او هم مي‌داند ما قدرتي نداريم و بايد سکوت کنيم، ما اشتباه کرديم و هرچه هم بگذرد، او بيشتر از ما سواري خواهد گرفت.»

وي با پيش‌بيني دردسرسازي با عنوان «عارف»، افزود: بايد هرچه زودتر به سراغ عارف برويم و تکليفمان را با او روشن کنيم. نه مثل روحاني؛ بايد هر طور شده عارف را جذب کنيم و حتي اگر شده او را راضي کنيم و با تابلوی او جلو برويم، چون شوراي نگهبان روي او مثل ما حساس نيست.»

در اين جلسه يكي از وزراي دولت نيز حضور داشته به شدت از مخالفت با روحاني، جمع را پرهيز مي دهد، خواستار همكاري با روحاني مي شود و اظهار مي دارد كه «حداقل نبايد پيوندهاي عاطفي خود را با وي جدا كنيم.»