به گزارش پارس،نبیل ابو ردینه سخنگوی تشکیلات خودگردان در پاسخ به ادعای نتانیاهو مبنی بر آمادگی برای سازش تاریخی با فلسطینیان تصریح کرد که هرگونه راه حل برای منازعه فلسطینی صهیونیستی باید مبتنی بر معاهدات بین المللی، طرح صلح عربی و قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در تاریخ 29 نوامبر سال 2012 باشد که فلسطین را به عنوان دولت غیر عضو ناظر در سازمان ملل پذیرفت.
 
ابو ردینه اظهار داشت که این راه حل در نهایت باید منجر به تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شود و به همین منظور باید هرگونه عملیات شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی فورا متوقف شده، محاصره باریکه غزه لغو شود و جلوی تعرض و حملات روزمره صهیونیست های افراطی به اماکن مقدس فلسطینیان گرفته شود.
 
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، از سوی دیگر، سخنگوی جنبش حماس نیز در واکنش به اظهارات نتانیاهو مبنی بر اینکه حماس و داعش دو روی یک سکه هستند، تاکید کرد که نتانیاهو با بیان این اظهارات در پی تحریف حقایق است و حماس جنبش آزادی بخش ملی فلسطین است.
 
سامی ابوزهری تصریح کرد که رژیم صهیونیستی منبع شرارت و تروریسم در جهان است و تروریسم یک رو دارد که آن هم رژیم صهیونیستی است.
 
ابوزهری اظهار داشت که ادعاهای نتانیاهو در خصوص اینکه حماس از فلسطینیان به عنوان سپر انسانی استفاده کرده به هیچ وجه صحت ندارد و او مجبور است برای توجیه کشتار بی رحمانه کودکان خانواده در ساحل غزه و کشتار وحشیانه بیش از 500 کودک دیگر در جریان جنگ اخیر به چنین ادعاها و یاوه گویی هایی متوسل شود و حماس صحت تصویری را که نتانیاهو در سازمان ملل ارائه داد به شدت رد کرده و تاکید می کند که این تصویر ساختگی و دروغین است.
 
وی در پایان افزود: نتانیاهو نمی تواند با بیان ادعاهایی کذب و بی اساس در سازمان ملل بر جنایت های خود در غزه سرپوش بگذارد و آنچه قاطعانه کذب ادعاهای وی را ثابت می کند، مخالفت وی با بازدید کمیته حقیقت‌یاب بین المللی برای بررسی جنایت های این رژیم در غزه بود.
 
همچنین احمد طیبی، نماینده عرب کنست صهیونیستی نیز اظهارات نتانیاهو در سازمان ملل را اسلام‌ستیزی خواند و تاکید کرد که حملات وی علیه عباس نیز بسیار خطرناک است.

منبع:ایسنا