به گزارش پارس به نقل از العالم، دولت عربستان سعودی برای حفاظت بیشتر از مرزهای خود برنامه ای جدید را آغاز کرده است، ازجمله تهیه آماری از تعداد روستاهای مرزی که قرار است ساکنین آن به مناطق دور از مرز منتقل شوند.


اداره کل مرزبانی عربستان اعلام کرده، اجرای برنامه حفاظت بیشتر از مرزهای مشترک عربستان با یمن و عمان با استفاده از تجهیزات الکترونیکی آغاز شده است.

محمد الغامدی سخنگوی اداره کل مرزبانی عربستان گفت: چند گروه تخصصی شروع به تهیه آماری درباره تعداد و جمعیت روستاهای واقع در مرزهای جنوبی عربستان کرده اند تا ساکنین این روستاها به مناطق امن منتقل شوند و اماکنی برای سکونت به آنها داده شود.

الغامدی افزود: وجود روستاهای مرزی مانع اجرای عملیات تعقیب و گریز نیروهای مرزبانی می شود و نیروهای امنیتی با وجود این روستاها، به سختی می توانند افراد نفوذی را از ساکنین محلی تشخیص بدهند.

گفته می شود مساحت محدودۀ مرزی عربستان 10 کیلومتر برآورد می شود و اداره کل مرزبانی از مقامات ارشد این کشور خواسته است که روستاهایی واقع در این محدوده را تخلیه کنند تا نیروهای امنیتی بتواند به آسانی با افراد نفوذی مقابله کنند.

عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان روز 6 سپتامبر 2014 در کاخ خود در جده گفت، برنامه های جدیدی برای جلوگیری از نفوذ اتباع خارجی، قاچاقچیان مواد مخدر و تروریست ها از مرزهای جنوبی به خاک عربستان اجراء خواهد شد.