به گزارش پارس به نقل از تسنیم، نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که برای نابودی داعش در عراق و تنها به حملات هوایی بسنده نخواهیم کرد.


دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در دیدار با هیئت رادیویی صدای بی‌بی‌سی اعلام کرد: ما سعی نداریم برای شکست دولت اسلامی در عراق و شام "داعش" تنها به انجام حملات هوایی بسنده کنیم،‌ از این رو حتما لازم است بر روی زمین هم در عراق نیروهایی حضور داشته باشند، اما این نظامیان ضروری است از نظامیان عراقی و نیروهای کُرد این کشور باشند.

نخست وزیر انگلیس در ادامه تاکید کرد: ائتلاف بین المللی برای مبارزه با تروریسم در عراق منتظر این نیست که از طریق انجام حملات هوایی داعش را در عراق شکست دهد، بلکه حملات هوایی این ائتلاف ضد داعش تنها بخشی از راهبرد لازم برای شکست داعش است.

وی در ادامه تاکید کرد: اکنون دولت انگلیس بخشی از ائتلاف مبارزه با تروریسم و حمله به داعش در عراق است.

نخست وزیر انگلیس در ادامه افزود: ما سعی می کنیم داعش را ابتدا تضعیف و بعد برای نابودی آن اقدام مقتضی را به عمل آوریم.

نخست وزریر انگلیس در این گفت‌وگو تاکید کرد: ما هرگز نمی توانیم دولت اسلامی در عراق و شام را نابود کنیم مگر آن که تمام کشورهایی که داعش در آنها مشغول فعالیت است اقدامات لازم را در این باره انجام دهند.

این که آیا انگلیسی قصد دارد در حملات هوایی ضد دولت اسلامی در عراق و شام "داعش " شرکت کند یا خیر؟ دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در این باره اعلام کرد: اگر نیازی برای این مساله احساس شود، و اگر قرار باشد فاجعه ای بزرگ جهان را تهدید کند، نه تنها در عراق و سوریه در آن صورت بدون نیاز داشتن به مراجعه به پارلمان انگلیس تصمیم برای حمله و نبرد را خواهیم گرفت، البته این مساله در صورتی که امنیت ملی دولت انگلیس هم در معرض خطر قرار گیرد یا تهدید شود، این تصمیم نیز گرفته خواهد شد، چرا که در چنین مواردی تصمیم مربوطه باید به سرعت گرفته شود، به عنوان مثال اگر بحث گروگانگیری صورت گیرد ابتدا می توان وارد عمل شد و بعد در وقت مقتضی می توان برای پارلمان اوضاع را تشریح کرد.

وی در ادامه همچنین گفت: این که در این مرحله تنها به حملات هوایی و شلیک موشک و پرتاب بمب بسنده شده است به دلیل نیاز مرحله بوده است و ما می خواهیم تضمین کنیم که دولت عراق به صورت دمکراتیک و فرا گیر باقی بماند.

وی در خصوص دولت سوریه هم گفت: کشور سوریه هم اکنون نیازمند دولتی فراگیر است و تمام اقشار و طیف های جامعه سوریه در دولت باید مشارکت و حضور داشته باشند، همان گونه که در عراق هم چنین شد، ما معتقدیم که در سوریه باید مرحله انتقالی بوجود آید.

نخست وزیر انگلیس بدون اشاره به حمایت های مالی کشورهای منطقه و غرب در شکل گیری گروههای تکفیری در منطقه ، نظام سوریه را که بیش از سه سال قربانی تروریست است مسئول شکل گیری این گروهک تکفیری دانست و ادعا کرد که نظام بشار اسد باعث شکل گیری داعش و رشد و نمو آن شده است، از نظر ما بخشی از مشکل است و او نمی تواند راه حل این مشکل تلقی شود.