به گزارش پارس؛ رئیس سابق شورای رقابت در گفتگو با «نسیم» گفت: حضور دولت در اتاق بازرگانی و بخش خصوصی اشتباه است. دولت نباید در چهارچوب فعالیت‌های اقتصادی دخالت کند

جمشید پژویان تصریح کرد: باید اقتصاد را به بخش خصوصی بازگرداند، دولت نباید در چارچوب فعالیت‌های اقتصادی دخالت کند، مگر مواردی که در مبانی علم اقتصادعنوان شده است.

این اقتصاددان عنوان کرد: نشست دولت با بخش خصوصی از اول هم ضرورت نداشت است. وقتی تصمیاتی که در آن گرفته می‌شود وارد فاز اجرایی نمی‌شود، بهتر است که حتی جلساتی هم در این باره تشکیل نشود. پژویان در ادامه درباره تجربه سایر کشورها در تعامل با بخش خصوصی نیز گفت: در کشوری مانند آمریکا، رئیس جمهوری ماهانه یک بار با سران بخش خصوصی سر میز نهار حاضر می شود و در همین برنامه گفتگو کرده و درد دل های بخش خصوصی را می شنود.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه در ادامه گفتگوی خود با خبرنگار «نسیم» اظهار داشت: یکی از مهمترین وظایفی که اتاق بازرگانی می‌تواند در اقتصاد ما انجام دهد این است که بتواند منابع خارجی را جذب کند ولی شما کوچکترین اقدامی در این زمینه از بخش خصوصی به خصوص اتاق‌های بازرگانی مشاهده نمی‌کنید.

عضو هیأت علمی دانشگاه علامه در ادامه در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود، بندهایی از لایحه خروج از رکود اقتصادی دولت لیبرالی است به «نسیم» گفت: اصلاً بحث لیبرالی یک بحثی است که در واقع کهنه شده است. آن را به اقتصاد آزاد نسبت می‌دهند و الآن در زمینه اقتصاد، اقتصاددانان پذیرفته‌اند و این سیاست در تقریباً اکثر کشورهای دنیا از کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه وجود دارد که آزادی اقتصادی و عملکرد آزاد با بازارها درست بوده و بهترین راه حل است، ولی مشروط بر اینکه شکست بازار رخ ندهد. وی ادامه داد: اما اگر عواملی، باعث شکست بازار شود نهادی دخالت کند.

رئیس سابق شورای رقابت توضیح داد: آنچه که لایحه برون رفت از رکود اقتصادی یک برنامه است مثل برنامه‌های قبلی شاید کمی بهتر و نیاز است که کمی تکمیل شود یا اینکه خود برنامه تا حالا چقدر مفید بوده در اقتصاد ما که این بخواهد مفید باشد.