به گزارش پارس به نقل از فارس، خبرگزاری ایتارتاس نوشت: «سرگئی‌لاوروف» وزیر خارجه روسیه روز چهارشنبه آمریکا را به اتخاذ سیاست‌های دوگانه در قبال مسئله تروریسم متهم کرد.

آقای لاوروف همچنین به واشنگتن توصیه کرد تا همواره و همه جا و نه بنا بر اساس منافع خود، با تروریسم مقابله کند و از تقسیم کردن تروریست‌ها به دو دسته خوب و بد بپرهیزد.

وی که پیش از دیدار با «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در نیویورک با شبکه 5 روسیه گفت‌وگو می‌کرد، افزود: «ما در صورتی که با تروریسم مقابله می‌کنیم، باید همیشه و همه جا با آن مبارزه کنیم. اگر شما تروریسم را به نوع خوب که به شما کمک می‌کند تا رهبری را که دوست ندارید سرنگون کنید در حالی که وی به صورت قانونی انتخاب شده و کسی است که رهبری یکی از کشورهای عضو سازمان ملل را بر عهده دارد، شما چشمان خود را بر روی تروریسم بسته‌اید.»

وزیر خارجه روسیه با اشاره به اینکه از دید آمریکایی‌ها تروریست‌های بد آنهایی هستند که آمریکایی‌ها را می‌کشند، گفت: «چرا آمریکایی‌ها پیش از این متوجه تهدید نشده بودند؟ چرا استانداردی 2 گانه در مورد مقابله با تروریسم دارند و پیشنهادهای ما را نادیده می‌گیرند و به دولت سوریه کمک نمی‌کنند که موضعی معتدل در جبهه ای متحد علیه تروریسم بگیرند.»

آقای لاوروف در ادامه افزود: «در حال حاضر داعش به دشمن شماره 1 آمریکا تبدیل شده است. ما می‌خواهیم به شما یادآوری کنیم که همین افراد  با کمک‌های مالی خارجی سازمان‌دهی شدند و قدرت گرفتند، آنهم زمانی که دولت لیبی تغییر کرد و تصمیم گرفته شد که اتفاقی مشابه آنچه در لیبی رخ داد در سوریه تکرار شود.»

این سیاستمدار روس گفت: «اما حالا که آمریکایی‌ها و اروپایی ‌ها برای مقابله با تروریسم اعلام آمادگی کرده‌اند این مسئله رفع شده است. هر زمان که ما توجه آنها را به این موضوع جلب می‌کردیم که شمار زیادی از تروریست‌ها و افراط گرایان، علیه رژیم‌های ضد مردمی مبارزه می کنند، آنها به ما می‌گفتند که این موضع حل می شود و پس از سرنگونی این دولتها این مسئله را حل می کنند.

لاوروف در بخش پایانی  سخنان خود گفت: « در مورد طبیعت تراژیک این موقعیت، آمریکایی‌ها فقط زمانی هوشیار شدند که فیلم‌هایی از سربریدن خبرنگاران آمریکایی نشان داده شد. این اقدامات غیر انسانی است  و باید به هر وسیله‌ای با آنها (داعش) مبارزه می شد اما آمریکایی‌ها به حرف‌های ما توجهی نداشتند و سوریه هم‌اکنون با تروریسم دست به گریبان است.»