به گزارش پارس به نقل از ایرنا، ویدئوی اظهارات حیدرالعبادی را شبکه اسکای نیوز عربی امروز پنجشنبه بر روی سایت اینترنتی خود قرار داده است.


العبادی در این خصوص گفته که هم اکنون تعداد زیادی از جوانان که قصد دارند به داعش بپیوندند، از طریق سازمانهایی در آمریکا و سایر نقاط جهان جذب و دوره های آموزش پیشرفته نظامی را طی می کنند.

وی افزود: آنها برای جنگیدن در کنار داعش، وارد ترکیه شده و سپس از طریق سوریه وارد عراق می شوند.

درباره نقش و بازی ترکیه در رویدادهای اخیر عراق و سقوط موصل به دست گروه تروریستی داعش ، تردیدها و ابهامات زیادی وجود دارد. برخی منابع منطقه ای و حتی برخی رسانه های ترکیه پیش از این فاش ساخته بودند که نیروهای داعش شبانگاه 19 خرداد ماه گذشته از طریق خاک ترکیه ، وارد شمال عراق شده و موصل را تصرف کردند.

مرزهای ترکیه از سال 2011 میلادی بر روی نیروهای دهها گروه تروریستی برای جنگ در سوریه باز بوده و در شهرهای مرزی این کشور نیز برای نیروهای آنان تسهیلاتی در نظر گرفته اند.

ترکیه، همراه با عربستان، قطر و اردن، از اعضای ائتلاف آمریکایی علیه داعش است که این هفته در پاریس یک نشست برگزار کردند.

'داعش' فعالترین گروه تروریستی و تکفیری در عراق و سوریه است که با طراحی آمریکا برای پیشبرد منافع این کشور تاسیس شد.

آمریکا و اروپا که عملا از اقدامات تروریستی این گروه در سوریه و پس از آن در عراق حمایت کرده اند، اکنون که با حضور گروههای مردمی با محوریت دولت مرکزی و ارتش عراق، داعش در حال نابودی است، قصد دارند با چند عملیات محدود، خود را در این پیروزی سهیم کنند.