به گزارش پارس به نقل از  ایسنا، این تحریم‌ها که برای نخستین بار بانک Sberbank روسیه را هدف قرار می‌دهد با تحریم‌های اقتصادی اتحادیه اروپا نیز همزمانی یافته که شامل اعمال محدودیت در تامین مالی کمپانی‌های دولتی روسیه و مسدود کردن دارایی‌های سیاستمداران ارشد روسی است.

این تحریم‌های جدید آمریکا بر شش بانک روسی شامل Sberbank که بیشترین جابه جایی و حجم پولی را در روسیه در اختیار دارد اعمال شده و اشخاص و کمپانی‌های روسی نیز جزو لیست این تحریم‌ها هستند.

خبرگزاری شینهوا نیز گزارش داد، روسیه نیز در مقابل اعلام کرده که به زودی دست به اقدامات ضد تحریم می‌زند اما راه را برای مذاکره و همکاری باز نگه داشته است.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به دنبال اقداماتی برای مقابله با تحریم‌های جدید علیه مسکو هستیم و این اقدام آمریکا را خصمانه می‌دانیم. افزایش فشارهای آمریکا علیه روسیه از طریق اعمال تحریم‌ها تنها باعث افزایش ناآرامی‌ها در اوکراین می‌شود. روسیه بیش از آنکه باید تحت فشار است و این اصلا خوب نیست. بنابراین باید به انجام اقدامات ضد تحریم بپردازد.

این وزارتخانه با هشدار دادن به این مساله که این تحریم‌ها نه تنها منافع تجاری آمریکا را در خطر می‌اندازد بلکه باعث مخدوش شدن روابط دو جانبه بین واشنگتن و مسکو می‌شود، ادامه داد: کاخ سفید باید بداند که تحریم‌های جدید باعث تغییر اولویت‌های روسیه نمی‌شود.

دور جدید تحریم‌های غرب علیه روسیه در حالی اجرایی شده که مخالفان دولت اوکراین و کی‌یف معاهده آتش بس را هفته گذشته در مینسک، بلاروس امضا کردند.