به گزارش پارس به نقل از تسنیم،حجةالاسلام محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه در حاشیه مراسم تحلیف کارآموزان قضایی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم، درباره نظر قوه قضائیه درباره اظهارنظرهای مطرح شده در خصوص توسعه پهنای باند اینترنت اظهار داشت: همه باید دنبال این باشیم که مردم از فناوری‌های جدید بیش‌ترین و بهترین بهره‌برداری‌ها را داشته باشند.

وی ادامه داد: البته این بهره‌برداری باید در ارزان‌ترین شکل ممکن و تا حد امکان بهداشتی باشد. اگر سرویسی ارائه دهیم که گران باشد همان طور که در حال حاضر گران است و این گلایه‌مندی از مسئولان مربوطه وجود دارد که چرا هیچ تلاشی برای ارزان شدن سرویس‌دهی اینترنت نمی‌شود باید تلاش شود زیرساخت‌ها بومی شود تا سرویسی که به مردم ارائه می‌شود سالم و بهداشتی باشد.

محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: شاید پاسخ دهند که مردم خواستار ارائه اینگونه سرویس‌دهی هستند اما باید گفت مردم آب و غذا و هوا هم می‌خواهند. در حالی که همین مردم این آب و هوا و غذا را سالم و بهداشتی می‌خواهند.

معاون اول قوه قضائیه گفت: انتظار این است که مسئولان ضمن بالا بردن سرویس‌دهی متناسب و ارزان با ملی کردن زیرساخت‌ها سرویسی کاملاً سالم را در اختیار مردم قرار دهند.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار تسنیم مبنی بر این که آیا رئیس قوه قضائیه شخصاً در جلسات شورای عالی فضای مجازی شرکت می‌کند و این موضوع را هم به شما تفویض کرده است، گفت: قوه قضائیه در شورای عالی فضای مجازی دو عضو حقوقی دارد که شامل رئیس قوه قضائیه و دادستان کل کشور است که دادستان کل کشور در همین اواخر از زمانی که بنده عهده‌دار این سمت بودم با نظر مقام معظم رهبری عضو حقوقی این شورا شد.

محسنی‌اژه‌ای همچنین درباره آخرین وضعیت خبرنگاران واشنگتن‌ پست گفت: اتفاق جدیدی در این پرونده رخ نداده و این افراد همچنان در بازداشت هستند.

معاون اول قوه‌قضاییه درباره انتقاد یکی از خبرنگاران مبنی بر اطاله دادرسی و تحمیل برخی هزینه‌ها به طرفین دعوا در دادگاه‌ها به دلیل تجدید بدون اطلاع جلسه دادرسی و تعیین نوبت‌های چندین ماهه برای رسیدگی مجدد گفت: این گلایه و انتقاد صحیح و به‌جا است. دادگاه‌ها باید توجه داشته باشند که اگر وقت رسیدگی تجدید می‌شود به موقع طرفین پرونده را در جریان قرار دهند. همچنین اگر هم قاضی دچار مشکل شد و نتوانست به جلسه رسیدگی برسد،‌حتی‌الامکان فرد دیگری را جایگزین کند که البته این موضوع به این دلیل که قاضی اشراف لازم را نسبت به پرونده دارد، جایگزینی فردی دیگر مقداری مشکل است.

وی ادامه داد: حدود 10 روز قبل بخشنامه‌ای را به تمام روسای کل دادگستری‌های کشور ارسال کردم تا جزئیات و گزارش کاملی از پرونده‌های کیفری و تجدیدنظر خود را ارائه کنند تا پس از جمع‌بندی‌های لازم، برخی مشکلات مربوط به اطاله دادرسی را به حداقل برسانیم. به عنوان مثال برخی استان‌ها دارای حجم بالایی از پرونده‌ها هستند و این در حالی است که شاید استان همجوار پرونده‌های بسیار کمتری داشته باشد که در این زمینه می‌توان با اتخاذ تدابیر و مکانیزم‌های موقت، با تبادل پرونده‌ها این مشکلات را برطرف کرد.