به گزارش پارس، ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: الشباب دوشنبه شب و ساعاتی پس از انجام دو حمله در خاک سومالی علیه صلح بانان آفریقایی و نیروهای دولتی، این تهدید را منتشر کرد.


به گفته پلیس سومالی، امروز (سه شنبه) آمار کشته های ناشی از این دو حمله دستکم به 18 تن رسید.

«فوادمحمد خلف شنغلی» مقام ارشد الشباب در یک پیام ضبط شده، با وعده تلافی حمله اخیر آمریکا که منجر به کشته شدن «احمد گودان» سرکرده این گروه شد، گفت: «بگذارید مجاهدین ما منتظر اخبار خوب و اوباما منتظر اخبار تکان دهنده باشند.»

گروه تروریستی الشباب، 21 سپتامبر 2013 توان خود برای حمله در خارج از سومالی نشان داد؛ هنگامی که این گروه حمله ای را در مرکز فروش «وست گیت» در نایروبی پایتخت کنیا انجام داد که منجر به کشته شدن 67 تن شد.

گودان، در آن زمان رسما مسوولیت این حمله را برعهده گرفت و گفت که این اقدام به تلافی دخالت کنیا و غرب در امور داخلی سومالی است.

وی همچنین در سال 2010 زمانی که یک سری بمبگذاری های الشباب در شهر کامپالا پایتخت اوگاندا منجر به کشته شدن 74 تن شد، سرکردگی این گروه را برعهده داشت.

در همین حال، پیام منتشر شده از طرف یکی از سرکردگان گروه تروریستی الشباب که روی اینترنت قرار گرفت، تهدید به حملات بیشتری در کنیا و اوگاندا را در بر داشت.

وی افزود: «همان طور که شما گودان را کشتید، آمریکایی های زیادی در نیویورک و واشنگتن کشته خواهند شد.»

الشباب، از سال 2006 تا 2011 کنترل موگادیشو و منطقه جنوبی سومالی را در اختیار داشت. نیروهای اتحادیه آفریقا این گروه را در سال 2011 از این مناطق عقب راندند.