پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- یک کارشناس مسائل امنیتی عراقی، هدف از پرواز هواپیماهای بدون سرنشین رژیم صهیونیستی بر فراز خاک عراق را جمع آوری اطلاعات از فعالیت بسیج مردمی دانست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، سایت "عراق القانون" به نقل از یک کارشناس امنیتی عراقی نوشت: سقوط مکرر هواپیماهای جاسوسی رژیم صهیونیستی در عراق در مرحله حساس کنونی، دلیل آشکاری بر تلاش این رژیم برای اطلاع از کلیه تحولات عراق به ویژه بسیج مردمی است و کلیه نهادهای رسمی رژیم صهیونیستی درباره پیروزی های ارتش و نیروهای مردمی عراق در مقابله با تروریست های داعش و پاکسازی مناطق شمال و غرب آن کشور از لوث آنها، اظهار نگرانی کرده اند.

این کارشناس مسائل امنیتی عراقی با تأکید بر اینکه هواپیماهای جاسوسی از وضعیت سیاسی بی ثبات و ضعف ساختار دفاعی و سرگرم بودن عراق به مبارزه با گروههای تروریستی سوء استفاده می کنند، از نهادهای نظامی این کشور خواست برای مقابله با جاسوسی های رژیم صهیونیستی، سیستم های دفاعی پیشرفته و مناسب برای مقابله با هواپیماهای بدون سرنشین وارد کنند.

یادآور می شود یک منبع امنیتی عراقی از پرواز هواپیماهای بدون سرنشین رژیم صهیونیستی با هدف جاسوسی بر فراز خاک آن کشور خبر داده و اعلام کرده بود این رژیم از عدم کنترل دولت عراق بر برخی از مناطق برای چنین اقداماتی سوء استفاده میکند.