به گزارش پارس، محمدباقر نوبخت در پاسخ به سؤال تسنیم مبنی بر اینکه مشکل توقف فاینانس چین چه‌وقت حل می‌شود، گفت: برای حل مشکل توقف فاینانس چین نیاز به یک مفاهمه جدید داریم که در حال مذاکره و حل مشکل هستیم. 


به گزارش تسنیم، نوبخت گفت: مشکل فاینانس چین در جریان اجلاس شانگهای هم بررسی خواهد شد و قرار است رؤسای جمهور ایران و چین راه‌های حل این مشکل را بررسی کنند. 

وی درباره موضوع قرارداد نفتی امروز ایران و روسیه هم گفت: فردا جزئیات بیشتری از این تفاهم‌نامه را اعلام می‌کنم. 

نوبخت در حاشیه نشست توجیهی نحوه واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی و تعاونی با اشاره به اینکه برای استفاده از همکاری بخش خصوصی با دولت باید قوانین و مقررات به نحو مناسبی مورد توجه مسئولین قرار گیرد، اظهار داشت: در همین مسیر دولت هم باید همکاری لازم را با بخش خصوصی داشته باشد و با بستر‌ها را برای تعاملات بیشتر با فعالان بخش خصوص فراهم کند. 

* 70 درصد بودجه عمرانی تاکنون محقق شد 

وی با بیان این که 70 درصد منابع پیش بینی شده قانون بودجه در طرح های عمرانی محقق شده است، افزود: امیدواریم با مشارکت بخش خصوصی و تعاونی بتوانیم هرچه زودتر پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی نیمه تمام را تکمیل کنیم. 

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با تأکید براینکه خروج از شرایط تحریم و رکود استفاده از تمام امکانات بخش های کشور به ویژه بخش خصوصی را می‌طلبد، تصریح کرد: دولت به تنهایی قادر به تحقق اهداف خود نیست و باید بخش‌های مختلف کشور با او همراه شوند. 

وی دررابطه با واگذاری‌هایی که به صورت رد دیون صورت گرفته است نیز گفت: برخی از این واگذاری‌ها که به صورت رد دیون صورت گرفته منطقی نبوده است اما این امر باعث نمی‌شود تا ما آنها را بازپسگیری کرده و دوباره واگذار کنیم چرا که این امر با قانون خصوصی‌سازی ضدیت دارد. 

نوبخت اضافه کرد: دولت درصدد است با رویکرد جدیدی واگذاری‌ها را انجام دهد تا رد دیون‌ها اشکالاتی را برای بخش‌های مختلف ایجاد نکند.