به گزارش پارس به نقل از مهر، افشای زوایای به کارگیری میکروب طاعون به عنوان سلاحی برای کشتار بیشتر، پیشروی های نیروهای امنیتی عراق در غرب این کشور و هلاکت دهها تروریست در جریان آن از مهمترین اخبار امنیتی عراق محسوب می شود.


به گزارش پایگاه الغدپرس، محمد البوعاج عضو شورای شیوخ نینوا اعلام کرد: تروریستهای داعش به دنبال کشتن تعداد بیشتری از افراد بی گناه در انفجار خودروهای بمبگذاری شده هستند و از همین رو در کنار مواد منفجره از محلول طاعون نیز بهره می برند.

وی افزود: تعدادی از اساتید دانشگاه موصل با این گروههای همکاری می کنند این محلول را برای داعشی ها آماده می کنند. یکی از مسئولان وزارت آموزش عالی که در این موضوع دخالت دارد و دربهای دانشگاه موصل را به سوی داعش گشوده است.

این در حالی است که روزنامه دیلی تلگراف نیز اخیرا در گزارشی از به کارگیری سلاح شیمیایی و میکروبی در جنگ علیه نظام سوریه، کردها و دولت عراق خبر داده و آورده بود: آنها به دنبال فتوای دینی هستند که به آنها اجازه ارتقای سلاحهای بیولوژیک را برای به کارگیری در جنگ به آنها بدهد. این لب تاپ شخصی فردی تونسی وابسته به داعش که چگونگی ارتقای سلاح بیولوژیک انتشار وبا را شرح داده، مشخص شده است. آنها به دنبال شیوع طاعون از طریق موشک، مواد منفجره و دیگر ابزارها هستند.

سعد معن سخنگوی وزارت کشور عراق خبر پاکسازی شهر بروانه در غرب الرمادی را از لوث داعش تایید کرد.

از سوی دیگر قاسم عطا سخنگوی نیروهای مسلح عراق اعلام کرد: به زودی شاهد پیروزی های نیروهای مسلح در حدیثه و اطراف آن خواهیم بود.

در کربلا دو تروریست وابسته به داعش که از خطرناکترین تروریستهای وابسته به داعش محسوب می شدند بازداشت شدند. یکی از این دو تروریست در خرید خودرو و بمبگذاری آن نقش زیادی داشت.

احمد الدلیمی استاندار الانبار و عبدالحکیم الجغیفی و ضیاء کاظم فرمانده عملیات الجزیره و البادیه از هلاکت دهها تروریست داعش در جریان عملیات آزاد سازی منطقه بروانه در جنوب حدیثه خبر داد.

احمد خلف الدلیمی استاندار الانبار تاکید کرد: در جیان عملیات نظامی مراکز داعش نابوده شده است و بیس از 60 تروریست که در میان آنها عوامل انتحاری افغانی نیز به چشم می خورد به هلاکت رسیده اند.

وی افزود: توپخانه ارتش مراکز داعش را هدف قرار داد و بسیاری را به هلاکت رساندند.

از سوی دیگر در کوههای زردک که استراتژیک محسوب می شود نیروهای پیشمرگه موفق به هلاکت 30 تروریست شدند و این کوهها را به تصرف خود درآورند.

همزمان  یک منبع در فرماندهی عملیات بابل از هلاکت و زخمی شدن دست کم 25 تروریست داعش در منطقه الفاضلیه در شمال بابل و انهدام ادوات متعلق به آنها خبر داد.

این درحالی است که انفجار بمب در منطقه سبع البور بغداد دست کم هشت کشته و زخمی برجا گذاشت.