به گزارش خبرگزاری رویترز از قاهره، دادگاه جرم این متهمان را تحریک به اعمال خشونت در جریان تظاهرات اعتراض آمیز سال گذشته میلادی (2013) اعلام کرد.


بدیع پیشتر نیز در جریان محاکمه های دیگری به اعدام و زندان ابد محکوم شده بود که بخشی از شدیدترین سرکوب حکومت این کشور علیه قدیمی ترین و سازمان یافته ترین جنبش سیاسی این کشور به شمار می رود.

ˈمحمد ناجی ششاطهˈ قاضی این دادگاه، 6 تن دیگر از متهمان را نیز به طور غیابی به اعدام محکوم کرد.

بدیع به کشتن دستکم 9 تن و تحریک به اعمال خشونت منجر به زخمی شدن 21 تن دگر در درگیری های نزدیک مسجدی در استان ˈجیزهˈ در سال 2013، متهم شده است.

به گفته منابع قضایی، دادستان های مصر همه این متهمان را به قتل، تلاش برای قتل، تحریک به اعمال خشونت و در اختیار داشتن سلاح متهم کرده اند.

رهبران بلندپایه اخوان السلمین از جمله ˈمحمد البلتاجیˈ، ˈعصام العریانˈ و همچنین اعضا پیشین دولت مرسی در محاکمه روز شنبه به حبس ابد محکوم شدند.

ˈعبدالفتاح السیسیˈ فرمانده وقت نیروهای مسلح مصر در ژوییه 2013، ˈمحمد مرسیˈ رییس جمهوری این کشور را سرنگون کرد.

سیسی پس از سرنگونی مرسی رییس جمهوری مصر شد و رهبران اخوان المسلمین و هزاران تن از حامیان وی بازداشت یا پنهان شدند.

مرسی که در انتخابات سال 2012 به مقام ریاست جمهوری دست یافت، به اتهامات گوناگونی از جمله تحریک به خشونت و همکاری و توطئه با یک نیروی خارجی، محاکمه می شود که در صورت محکومیت امکان دارد به اعدام محکوم شود.

نیروهای امنیتی مصر در پی برکناری مرسی به دست ارتش، صدها حامی اخوان المسلمین را در جریان تظاهرات خیابانی کشتند.

بدیع و 182 حامی اخوان المسلمین در محاکمه گروهی ژوئن گذشته به اتهام اعمال خشونت در استان مینا منجر به کشته شدن یک افسر پلیس، به اعدام محکوم شدند.

همچنین دادگاهی در ماه ژوییه، بدیع را به اتهام تحریک به خشونت و مسدود کردن یک جاده اصلی درشمال قاهره در جریان تظاهرات پس از برکناری مرسی به حبس ابد محکوم کرد.