به گزارش پارس به نقل از ایسنا، در ادامه نشست خبری رییس جمهور با خبرنگاران خبرنگار روزنامه خراسان سوالی مبنی بر اینکه از گذشته یکی از عنوان‌هایی که به شما می‌دادند شیخ دیپلمات بوده و این در سوابق شما نیز مشخص است، اخیرا فرمودید که اگر لازم باشد شخصا مذاکرات هسته‌ای را هدایت می‌کنم که این باعث شده برخی فکر کنند که قرار است مذاکرات هسته‌ای در سطح بالاتری از وزارت خارجه انجام شود که در خصوص این احتمال توضیح دهید و اینکه برخی تحلیل کرده‌اند که شاید این صحبت انتقادی ریز از تیم مذاکره‌کننده است، که رییس جمهور در پاسخ گفت: جواب هر دو منفی است.

وی ادامه داد: تیم مذاکره کننده ما تیم بسیار قوی و خوبی است که افراد حاضر در این تیم کاملا به موضوعات مسلط هستند و با طرف خارجی خوب مذاکره می‌کنند که 1+5 و خارجی‌ها می‌بینند که تیم ایران در مذاکرات بسیار قوی است و ما از تیم مذاکره‌کننده و شخص وزیر خارجه متشکر هستیم که امروز نیز از وزارت خارجه نیز تقدیر شد.

روحانی درخصوص اینکه آیا مذاکرات از سطح وزرا به سطح سران تغییر می‌کند، اظهار کرد: این موضوع نیز جزو برنامه ما نیست و ما چنین برنامه‌ای را دنبال نمی‌کنیم و فکر هم نمی‌کنم چنین نیازی وجود داشته باشد. اگر تعبیر من چنین ایهامی داشته باید بگویم منظور این بود که دولت و رییس جمهور مسئول مذاکرات است و امروز هم من گفتم همه مسئولیت مذاکرات را برعهده می‌گیرم.

رییس جمهور کشورمان خاطرنشان کرد: این مسئول‌پذیری یک قوت قلبی برای تیم مذاکره کننده است که احساس می‌کنند من رییس جمهوری نیستم که فردا روزی بگویم تیم مذاکره کننده خراب کرده است.

روحانی یادآور شد: تیم مذاکره‌ کننده کاملا هماهنگ است و قبل از هر سفری تمام موارد را با یکدیگر در میان می‌گذاریم و تیم مذاکره‌کننده در چارچوب تصمیمات نظام و تصمیمات رییس جمهور حرکت می‌کند و مقصود من از چنین صحبت‌هایی حمایت بیشتر از تیم مذاکره‌کننده بود.

وی همچنین با اشاره به حمایت تیم مذاکره کننده توسط مقام معظم رهبری یادآور شد: تیم مذاکره‌کننده هم حمایت رهبری را دارد و هم حمایت مردم. فکر می‌کنم کسی در ایران نیست که از مذاکره حمایت نکند و دولت در صحنه است و من گفتم که تیم مذاکره‌کننده فکر نکند باید به تنهایی کار را بر دوش بکشد.

به گزارش ایسنا خبرنگار تی‌آرتی ترکیه پرسشی در خصوص آغاز دوره جدیدی در ترکیه با رییس جمهوری اردوغان و نخست‌وزیری اوغلو و رابطه ایران و ترکیه با توجه به مسائل منطقه مطرح کرد که روحانی در پاسخ گفت: من بسیار خوشحالم که آقای اردوغان موفق شدند با رای بسیار خوبی رییس جمهور شوند.

وی با بیان اینکه در این دوران جدید روابط بهتری با ترکیه خواهیم داشت تصریح کرد: آقای اردوغان پیش از این نخست وزیر بودند که مسئولیت اجرایی بر دوششان بود و این بار نیز برای اولین بار با رای مستقیم مردم رییس جمهور شدند که این برای یک کشور بسیار مهم است که ملت به یک فرد مستقیما رای بدهند البته در مجلس نیز همین اتفاق می‌افتد اما مربوط به حوزه‌های انتخابیه است اما رییس جمهوری کسی است که همه به او رای می‌دهند و این جایگاه خاصی را ایجاد می‌کند.

وی یادآور شد: در همین راستا تغییراتی در قانون ترکیه ایجاد خواهد شد و باید بگویم که روابط ایران و ترکیه از قبل خوب بوده و این رابطه ادامه پیدا خواهد کرد.

روحانی افزود: اکثر توافقات میان ایران و ترکیه اجرایی شده و فقط یکی از آن‌ها باقی مانده که آن هم به زودی اجرایی خواهد شد.

رییس جمهور کشورمان همچنین درخصوص مسایل منطقه‌ای گفت: اختلاف دیدگاهی ما فقط در موضوع سوریه است، در موضوع فلسطین و لبنان نظرات نزدیکی داریم اما در مورد سوریه کمی متفاوت است که البته این اشکالی ندارد که ما دوست باشیم و درباره یک موضوع اختلاف نظر داشته باشیم.