پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- «مریم الخواجه» فعال حقوق بشر بحرینی از حق ورود به کشورش محروم ماند و به محض ورود به بحرین دستگیر شد.

khajmar

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، نیروهای امنیتی بحرین در فرودگاه بین المللی منامه روز جمعه (۲۹ اوت، ۷ شهریور) به این فعال بحرینی گفتند دیگر از حق تابعیت و شهروندی بحرین برخوردار نیست.

گذرنامه بحرینی مریم الخواجه که دارای تابعیت دانمارک نیز هست، در فرودگاه منامه توقیف شد.

این فعال بحرینی در اعتراض به محرومیت از حق ورود به کشور خود، اعتصاب غذا کرده است.

این درحالی است که عبدالهادی الخواجه، پدر مریم الخواجه و فعال برجسته حقوق بشر در بحرین، نیز از روزها قبل در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

صدها زندانی دیگر بحرین نیز در اعتراض به شکنجه و برخورد بد و نامناسب با زندانیان دربند در این کشور اعتصاب غذا کرده‌اند.

دولت منامه در سه سال گذشته هزاران نفر را به خاطر شرکت در تظاهرات دموکراسی‌خواهانه دستگیر و زندانی کرده است.

دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در ماه ژوئن ۲۰۱۴ میلادی از رژیم بحرین به خاطر نقض حقوق بشر در این کشور به شدت انتقاد کرد.

چهل و شش عضو این نهاد بین المللی همچنین درباره اقدامات سرکوب‌گرانه رژیم آل خلیفه علیه معترضان و شرکت کنندگان در اعتراضات مسالمت آمیز به شدت ابراز نگرانی کرده‌اند.

از اواسط فوریه ۲۰۱۱ میلادی تاکنون، هزاران معترض دموکراسی‌خواه با برپایی تظاهرات و اجتماعات در خیابان‌های بحرین برکناری خاندان سلطنتی آل خلیفه از قدرت را خواستار شده‌اند.

چهارده مارس ۲۰۱۱ میلادی، نظامیان عربستان سعودی و امارات متحد عربی به منظور کمک به دولت بحرین در سرکوب معترضان صلح‌جو در این کشور عربی استقرار یافتند.