به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: احمد سالک کاشانی نماینده اصفهان در نطق میان دستورش در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 5مرداد) ضمن تبریک میلاد حضرت معصومه (س) و گرامیداشت هفته‌ کرامت و هفته‌ دولت با بیان اینکه روز مقاومت فلسطین و غزه را به همه‌ انسان‌های آزاده‌ جهان و مردم شریف فلسطین تبریک عرض می‌کنم، اظهار داشت: دولت یازدهم بی‌تردید در طریق صراط ولایت و شهدای بزرگ بیش از بیش حرکت خواهد کرد.
 
عضو کمیسیون فرهنگی بیان داشت: در شرایط کنونی با توجه به آنچه که در اطراف کشور ما می‌گذرد، تمام تلاش استکبار و سلطه بر آن است که با دین و دین باوران و اسلام ناب مبارزه سرسختی را که از دیرباز شروع کرده است در سخت‌افزاری و نرم افزاری  در عرصه‌های نظامی، سیاسی، اقتصادی که شاهد جنگ تحمیلی هشت ساله؛ رشد داعش، اسرائیل، تروریسم، طالبان، جندالاسلام، تحریم‌های ظالمانه و... همه برای محو دین و حاکمیت دینی یعنی ولایت است.
 
وی در ادامه افزود: به همین دلیل فتنه‌ سال 88 را مردم شریف ما پشت سر گذاشته و تردیدی نداریم که فتنه‌ بزرگتری در راه است همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده‌اند با آن مقابله خواهد شد و اربابانش ذلیل خواهند شد.
 
سالک تصریح کرد: حضرت علی (ع) در نامه‌ 62 نهج‌البلاغه می‌فرمایند که گروهی از اسلام بازگشته‌اند می‌خواهند دین محمد(ص) را نابود کنند؛ پس ترسیدم اگر اسلام را یاری نکنم رخنه‌ای در آن بینم و یا شاهد نابودی آن باشم که مصیبت این بر من سخت‌تر از رها کردن حکومت بر شماست.
 
نماینده مردم اصفهان اظهار داشت: دغدغه و نگرانی مقام معظم رهبری در مسائل دینی و فرهنگی و این اوضاع بی‌بند و باری و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی باتوجه به اینکه بارها فرمودند تهاجم فرهنگی شبیه‌خون فرهنگی است و رخنه در فرهنگ ایجاد شده؛ نشان دهنده آنست که همان نگرانی‌هایی که حضرت علی(ع) دارند معظم‌له همان نگرانی‌ها را در  رابطه با دین دارند و شاهدیم که استکبار برای محو و نابودی دین و ولایت کمر همت بسته است، اما این نیت پلید را شیطان بزرگ به گور خواهد برد، زیرا یارانی به مصداق کلام امیر مومنان (ع) در صحنه حضور دارند و سپر دست ولایت هستند، این یاران به رهبر خود اطمینان داشته و از ایشان پیروی می‌کنند.
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خطاب به مقام معظم رهبری بیان داشت: از این تریبون خانه‌ ملت و به نیابت از موکلان خود در سراسر کشور و مردم عزیز ایران اعلام می‌کنیم آماده‌ هر گونه امر جهادی هستیم، عمارها، ذوالشهادتین‌ها هستند، در این ادعا امیدواریم آبرومندانه بیرون آئیم.
 
وی در ادامه افزود: آمریکا و اسرائیل رو به اضمحلال هستند و انشاء الله پیروزی اسلام را با سرپرستی حضرت مهدی (ع) و توأم با نابودی اسکتبار در بیت‌المقدس جشن می‌گیریم، پیروزی سپاه انقلاب اسلامی و مقاومت فلسطین برای سرنگون کردن پهپادهای اسرائیلی را به این بزرگواران تبریک عرض می‌کنم.
 
سالک اظهار داشت: از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی درخواست داریم به همان اندازه که درباره‌ زندانیان سیاسی، سانسور، آزادی بیان، انتخاب‌های قبلی صحبت می کنند، درباره‌ انقلاب و مسائل واقعی مردم از جمله درباره‌ اقتصاد مقاومتی نیز گاهی اوقات چندجمله‌ای افاضات بفرمایند و اگر ایشان وقایع دوران ریاست جمهوری خود رافراموش کرده‌اند، مردم و آگاهان سیاسی قطعا فراموش نکرده‌اند.
 
نماینده مردم اصفهان خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای رئیس جمهور چرا نسبت به برگزاری جلسه‌ها شورای عالی فضای مجازی تعلل می‌فرمایید در حالی که امروز مشکلات موجود و به وجود آمده در حوزه سیاسی به حدی است که اعتراض علنی حوزه‌های علمیه، مراجع را ایجاد نموده وامروز شاهدیم بدون پیوست فرهنگی و بدون راه‌اندازی شبکه‌ و داشتن ضوابط و آئین نامه اینترنتی بر روی گوشی‌های ما و بدون راه‌اندازی شبکه‌ ملی اطلاعات عمل می‌شود.
 
سالک کاشانی در ادامه افزود: اگرچه جای گله از سایر روسای قوا نیز وجود دارد که آنان نیز طبق آئین نامه می‌توانند درصورتی که به هر دلیلی رئیس جمهور این شورارا تشکیل ندهد این دو بزرگوار باید شورا را تشکیل دهند تا کارهای زمین مانده را تسریع کنیم.
 
وی تصریح کرد: مسائل حوزه‌ انتخابی من مهمترین مسئله‌ استان‌های چهارمحال و بختیاری، خوزستان، یزد، اصفهان موضوع آب زاینده رود دائمی است نه فصلی به ویژه آب شرب موجب پیشرفت فرهنگ جامعه و مانع رشد بحران‌های نگران کننده است.
 
عضو کمیسیون فرهنگی خطاب به رئیس جمهور و وزرا اعلام داشت: باید با کار کارشناسی و دقیق و استفاده از تجربیات و مصوبات در راستای تأمین منابع آب وانتقال آب به فلات مرکزی به گونه‌ای تدبیر نمایید که جمیع نیازمندی‌های آب شرب کشاورزی وصنعتی مردم شریف خوزستان، چهارمحال بختیاری، اصفهان، یزد و کرمان به حد مطلوب و با عزت وبه دور ازهر گونه دغدغه و پرهیز هر گونه میدان دادن و سوء استفاده بیگانگان انجام شود و اگر صدای فریاد مردم اصفهان راجع به زاینده رود بلند است به عنوان نادیده گرفتن حقوق سایر مردم استان‌های دیگر نیست.