به گزارش پارس به نقل از العالم، ناوی پیلای با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: اقدامات داعش در کشتار هدفمند، سازمان یافته وعمدی غیرنظامیان پس از تفکیک قومیتی و مذهبی آنها، در سطح جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت به حساب می آید. وی نقل از بازماندگان و شاهدان عینی تصریح کرد: عناصر داعش در ۱۰ ژوئیه حدود ۶۷۰ نفر از افراد محبوس در زندان بادوش در شهر موصل را به یک منطقه دور منتقل کرده و پس از بررسی مذهبشان، آنها را به قتل رساندند.

پیلای اقدامات داعش در کشتار، برده ‌‌داری، هتک حرمت و هدف قرار دادن انسان ها براساس نژاد، گرایش های دینی و مذهبی آنها را محکوم کرد. وي از دولت عراق و جامعه بين المللي خواست تا از اقليت هاي نژادي و ديني در عراق محافظت كنند. گروه تروریستی داعش پس از اشغال مناطقی در شمال و غرب عراق دست به جنایات گسترده ای علیه غیر نظامیان و به خصوص اقلیت های دینی زده است.

موضع گیری یک جانبه کمیسر ارشد حقوق بشر سازمان ملل متحد درخصوص جنایت داعش در عراق آن هم فقط علیه اقلیتهای این کشور، درحالی است که "سرگی لاوروف" وزیر خارجه روسیه دیروز در کنفرانس مطبوعاتی تاکید کرد: مسکو با اصل ِ مبارزه با داعش موافق است، به شرط آن که مبارزه با این گروه در عراق و سوریه به صورت یکسان صورت گیرد.