به گزارش پارس به نقل از ایرنا، «عبدالرضا رحمانی فضلی» روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت در پاسخ به سووالات خبرنگاران افزود: در مورد انتخاب فرمانداران از رییس جمهوری نیز مشورت می گیریم.

وی با ابراز گلایه از روزنامه «آرمان» در مورد خبر تغییر ۴۰ درصدی فرمانداران و سووالی در این مورد که فرمانداران با نظر نمایندگان مجلس انتخاب می شوند و آیا این فرمانداران وابسته به نمایندگان خواهند بود، گفت: از روزنامه «آرمان» گلایه دارم زیرا این روزنامه به اشتباه این خبر را منتشر کرده بود و آن زمان نیز توضیحاتی دادیم اما روزنامه، اشتباه خود را اصلاح نکرده است. ۸۰ درصد فرمانداران را تعویض کرده ایم و از گفتن این موضوع نیز ابایی نداریم.

وزیر کشور ادامه داد: روزنامه «آرمان» اخباری می زند که اشتباه است و موجب بی اطمینانی مردم به روزنامه می شود. در زمینه انتخاب فرمانداران همانگونه که با مجلسی ها در تعامل هستیم نظرات نماینده ولی فقیه در استان ها و همینطور اعضای ستاد انتخاباتی رییس جمهور را نیز جویا می شویم. وی افزود: اگر مبنا این باشد که چون از آنها نظر می خواهیم، فرمانداران وام دار کسی هستند. نمی شود یک فرماندار در عین حال وام دار نماینده مجلس، نماینده ولی فقیه و ستاد انتخاباتی رییس جمهور باشد.

رحمانی فضلی ادامه داد: فرمانداران را بر اساس چارچوب خاص و ویژگی های مدنظر انتخاب می کنیم و هر کسی که به ما فردی را با چنین شاخصه ها و ویژگی هایی معرفی کند در مورد آن تصمیم گیری می کنیم.

به گفته وی، تجربه، اعتدال سیاسی، انگیزه کار و سوابق کاری درخشان از جمله ویژگی های یک فرماندار باید باشد. رحمانی فضلی افزود: بعد از ۳۶ سال کار سیاسی باید یاد بگیریم چگونه کار کنیم، نگاه ها را اصلاح کنیم و قدرت تعامل و مشارکت را بالا ببریم.

وی درباره سخنان سردار نقدی درباره راه اندازی شورای امر به معروف و نهی از منکر در مساجد که آیا نیاز به اخذ مجوز از وزارت کشور دارد، گفت: مساجد محل فعالیت های فرهنگی و دینی هستند و به این منظور مجوزهای کلی را دارند و برای تک تک کارهایی که در درون مساجد انجام می شود نیاز به اخذ مجوز جداگانه نیست.

رحمانی فضلی ادامه داد: متولیان مساجد مسوولیت اقدامات انجام شده را بر عهده دارند و خود نیز باید جوابگوی اقداماتی باشند که انجام می دهند.

وی در مورد فعالیت گشت موتوری «انصار حزب الله» و نیاز به اخذ مجوز وزارت کشور برای آنها، گفت: هر فعالیت اجتماعی که در داخل کشور صورت می گیرد باید مجوز قانونی داشته باشد، چه این فعالیت فرهنگی باشد و یا نباشد، اگر مجوزهای لازم اخذ نشود، بطور قطع با آنها برخورد می شود.