به گزارش پارس به نقل از تسنیم، مراسم اختتامیه نخستین جشنواره علوم‌پزشکی دانشگاه آزاد روز گذشته همزمان با جشن تولد هشتاد سالگی هاشمی‌رفسنجانی برگزار شد که در این مراسم حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد خبر روز تولد هشتاد سالگی هاشمی را اعلام کرد و گفت که ما در دانشگاه آزاد می‌خواستیم برای ایشان جشن تولد بگیریم که ایشان راضی نشدند.

همین روز، روزنامه فرهیختگان ارگان رسانه‌ای دانشگاه آزاد نیز با مدیرمسئولی احسان مازندارانی(از فعالان فتنه 88 و بازداشت‌شدگان امنیتی) اقدام به چاپ ویژه‌نامه‌ای درباره تولد هاشمی با عنوان «آخوند متفاوت»‌ کرده است.

این ویژه‌نامه در قطع پالتویی در 400 صفحه و با تیراژ بالا در 20 هزار نسخه چاپ شده است.

 

index

هزینه‌های روزنامه فرهیختگان از محل شهریه‌های دانشجویان دانشگاه آزاد تامین می‌شود. 

مساله نحوه هزینه شهریه‌های دانشجویان دانشگاه آزاد از جمله مواردی بوده است که مجلس شورای اسلامی در تحقیق و تفحص‌های خود بر لزوم روشن و شفاف شدن این موضوع تاکید داشته است.   

این ویژه‌نامه که قرار بود همراه با روزنامه فرهیختگان روز دوشنبه 3 شهریوماه همزمان با سالگرد تولد هاشمی‌رفسنجانی منتشر شود به ناگاه و به دلایل نامعلومی در صبح روز دوشنبه توسط خود منتشر‌کنندگان از گیشه‌های روزنامه‌فروشی جمع‌آوری شده است. روزنامه فرهیختگان در صفحه اول روز دوشنبه نیز تبلیغ این ویژه‌نامه را درج کرد اما در نهایت توزیع نشد.

 

صص

نامه بدون سلام و والسلام هاشمی‌رفسنجانی به رهبر معظم انقلاب، پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری 88 که بسیاری از کارشناسان این نامه را فتح‌ بابی برای آغاز 8 ماه فتنه‌انگیزی در این سال می‌دانند، از جمله مطالبی است که در این کتاب بار دیگر به چاپ رسیده است.

در بخشی از مقدمه این ویژه‌نامه به قلم محمد محمودی آمده است: اگر در مقابل پرسش «جامع‌ترین تعریف از آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در یک کلمه» قرار بگیرم با عبور از کلید واژگان درخوری نظیر«مجتهد سیاسی»، نماد اعتدال، سیاست‌مدار عمل‌گرا و یا «نوگرا»، قطعا پاسخ خواهم داد: یک «آخوند متفاوت».

در بخش اشاره این ویژه‌نامه به قلم زهرا شیدوش، آمده است: روزی که برای حاشیه‌نگاری دیدارهای آیت‌الله هاشمی دعوت شدم هرگز فکر نمی‌کردم در روند موج عظیم خواست یکپارچه ملتی قرار بگیرم که پایان پرشکوهش در انتخابات 92 رقم خورد.

شاید مهمترین تعریف که تاکنون ار آیت‌الله هاشمی شنیده باشم این نکته باشد که: «مهمترین هنر آقای هاشمی، هنر شنیدن» است و اکنون که این حاشیه‌نگاری را ماه‌ها بعد از انتخابات 92 تورق مجددی برای چاپ ان می‌کنم فقط می‌توانم بگویم که: «هاشمی با مهمترین هنرش، صدای مردم را در انتخابات 92 شنید و به دعای خیر ملتی، نه نگفت!»

البته با جستجوی تیتر‌های فهرست این ویژه‌نامه در اینترنت، مشخص می‌شود تمامی موضوعات این ویژه‌نامه از حاشیه‌‌نگاری‌های پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی کپی شده است.