به گزار ش پارس به نقل از ایسنا ، رئیس حزب سوسیالیست ترقی خواه لبنان با تاکید بر اینکه تشبیه گروه داعش به حزب الله از روی کودنی و تشبیهی سخیفانه است، گفت: جنگ در لبنان با تکفیری‌ها طولانی خواهد بود.

 به نوشته روزنامه لبنانی السفیر، ولید جنبلاط، رئیس حزب سوسیالیست ترقی خواه لبنان در سخنانی تصریح کرد: جنگ لبنان با تکفیری‌ها به طول خواهد انجامید و ما در حال حاضر در آغاز راهی طولانی برای جنگ با تکفیری‌ها هستیم و جنگ ما با گروه "دولت اسلامی " (داعش) است.

وی گفت: تنها مسیحی‌ها قربانیان تروریسم و تکفیری‌ها نیستند بلکه ایزدی‌ها نیز قربانی تروریسم بوده و از مناطق خود رانده شده‌اند.

جنبلاط همچنین در بازدیدهای خود از مناطق مختلف لبنان اظهار داشت: لبنان با خطراتی مواجه است که ثبات این کشور را تهدید می‌کند و ما با چالشی امنیتی مواجهیم که نباید با آن با سهل انگاری برخورد کرد.

وی در بازدید اخیر خود از مناطق "کیفون" و "بیصور" اظهار داشت که تشبیه حزب الله و جریان آزاد لبنان به داعش از روی کودنی است.

جنبلاط ضمن تاکید مجدد بر لزوم حمایت از ارتش گفت: من از این مساله که یکی از سیاستمداران داعش را به حزب الله تشبیه می‌کند بسیار تعجب می‌کنم. این تعصب و کودنی به چه معناست؟ ما یک دشمن داریم و اسم آن داعش است و در واقع ما در آغاز مبارزه با تروریسم هستیم.

وی تصریح کرد: موضع ریاست جمهوری هنوز بحث مهم ماست. من با نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان و سید حسن نصرالله ، دبیرکل حزب الله لبنان برای رسیدن به راهکاری جهت پایان دادن به خلأ سیاسی کشور تلاش می‌کنم.

وی گفت: اظهارات برخی سیاستمداران در خصوص عملکرد ارتش اشتباه است. ارتش به وظایف خود به درستی عمل کرده است. تعدادی از نیروهای ارتش شهید شده و تعدادی ربوده شدند. ان ‌شاءالله ربوده شدگان با مذاکره بازمی‌گردند. ما نمی‌خواهیم احساس‌ ترس از تروریسم را به احساساتی خصمانه علیه آوارگان سوری تبدیل کنیم چرا که آنها آواره هستند و زمانی که جنگ در سوریه پایان یابد به کشور خود باز می‌گردند.

وی افزود: در سوریه جنگی داخلی وجود دارد. من موضع خود را نسبت به نظام سوریه اعلام نمی‌کنم چرا که خواهان افتادن در تنگنا نیستم و از شهروندانمان می‌خواهم در رخدادهای سوریه مداخله نکنند. سوری‌ها کشور خود را به شخصه اداره می‌کنند و اگر من نصیحتی به سوری‌ها بکنم این فقط یک نصیحت است. ما نمی‌توانیم هیچ چیزی را تغییر دهیم پس باید از ارتش در مقابله با تروریسم حمایت کنیم.